En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 30 december 2010

Vad jag inte skrivit





Under det år som nu snart är slut har jag inte skrivit :

   -att vår by drabbats av naturkatastrofer
   -att vår by invaderats av fiender och i det närmaste utplånats
   -att pest och kolera härjat i våra trakter
   -att narkotikamaffian lurat runt varje hörn
   -att byadiktatorn kontrollerat att vi röstat på rätt parti
   -att elen slagits ut, vattnet stängts av, radion tystnat och drivmedel
    ransonerats.


Ibland är det bästa det att det inte finns något att skriva om.












9 kommentarer:

  1. mats i träsket30 december 2010 15:54

    Så sant som det är skrivet. Jag gnäller en del ibland, men sett i ljuset av vad som händer i världen så har man det oförskämt bra. Hoppas vi får fortsätta så, snön och kylan är ju övergående.

    SvaraRadera
  2. Ja men visst har vi det nästan för bra här i Sverige. Vi borde dela med oss mer.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Fniss, ungefär som i "min" by då :D

    SvaraRadera
  4. Där fick du verkligen till det Cici! Mycket tänkvärt...

    Gott Nytt År på dig raring!

    SvaraRadera
  5. Hej Cici
    Det har du verkligen rätt i.
    Gott Nytt År!
    Nisse

    SvaraRadera
  6. Du är klok du Cici. Gott Nytt År från oss!

    SvaraRadera
  7. Vad rätt du har. Vi har det verkligen bra! Gott NYtt år.

    SvaraRadera
  8. Helt enig :-D

    God fortsättning och Gott Nytt År till dig och de dina!

    Kramar från mig <3

    SvaraRadera
  9. Verkligen något att glädja sig åt. Man glömmer så lätt att vara tacksam.
    Gott nytt år Cici!

    SvaraRadera