En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 4 januari 2011

Ord och inga visor


Ord - och inga visor

är det jag ägnat större delen av den här dagen åt. Jag håller på attt läsa igenom "60+ och singel" som Nina har skrivit klar nu, förutom epilogen. Har ni tid över så gå in på bloggen Stjärnkraft i skärgården och läs. Alla kapitlen finns utlagda där och Nina vill väldigt gärna har kommentarer så skriv vad ni tycker om det ni läst. Jag kan lova att ni inte kommer att ha tråkigt!






12 kommentarer:

  1. Tack för tipset ! Jag har roat mig med att läsa några kapitel och skall läsa vidare i morgon !
    Helt i min smak ...ha,ha,ha !

    SvaraRadera
  2. Så gick då morgonens timmar till att läsa....mycket bra och underhållande text. Jag blir riktigt avis....själv blir jag ju ALDRIG klar!!!!!

    SvaraRadera
  3. Här var'e marknadsföring så det heter duga! Fortsätter du på det här viset kommer jag ju att bli tvungen att ge dig provision på framtida försäljning *haha!*

    Vete f-n vad du kommer att tycka om epilogen, men den är i alla fall färdig nu, så nu kommer jag att "rest my case" och stillatigande invänta ditt slutgiltiga omdöme.

    SvaraRadera
  4. strandskatan, ha en bra läsdag!

    SvaraRadera
  5. Inger, det kanske är ett dilemma då man författar, att hinna läsa vad andra skriver och att inte bli alltför påverkad av det.

    Du ska se att det ligger där och mognar och rätt som det är kommer det. Det kanske är som då man löser korsord eller sudoku, bara man kan lösa det där speciella ordet eller den där särskilda siffran så kommer resten nästan av sig själv.

    Jag som inte kan författa alls är full av beundran för er som skriver. Och avis!

    SvaraRadera
  6. Nina, jag har läst igenom den en gång och det var nog som jag hade förväntat mig, men jag ska läsa den en gång till. Men nu väntar jag besök av barn och barnbarn och försöker förtvivlat rensa bort den värsta skiten från golvet. Man vill ju inte att barnbarnen ska bli smutsiga när dom leker på golvet.
    Hör av mig i kväll då sällskapet har åkt hem.

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en trevlig helg bland ord och mat!
    ;)

    SvaraRadera
  8. Haha! Men kvinna, nog har du väl hört det gamla, användbara ordspråket: "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"..? Bara som ett tips, i alla välmening. Funderar själv om jag ska överge virkandet för ett tag och brodera mig en trevlig bonad till köket med exakt dessa visdomsord ;o)

    SvaraRadera
  9. Tigris P, detsamma önskar jag dig!

    SvaraRadera
  10. Nina, dessvärre har jag levt efter den devisen ett längre tag, så nu kändes det nödvändigt med en städsväng. Jag hann precis bli klar.

    SvaraRadera