En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 22 januari 2011

Tårdränkta kinder


Mina kinder är salta av torkade tårar.
Vilka stjärnor! Vilka människor! Villka öden!
Jag har sett "Stjärnorna på slottet", sista delen och som jag har skrattat!
Marie Göransson, denna primadonna, hur hon bjöd på sig själv, det var bara så bra.
  
Det är inte alla säsonger jag har följt denna serie, men i år deltog personer, stjärnor, som visade sig vara ödmjuka, medkännande, humoristiska och sympatiska. Dom kunde se på sig själva med distans och visa hela svenska folket att dom också hade svaga sidor.

Det gillade jag.

  



  

22 kommentarer:

  1. Håller med. Skönt med ett program där människor är intresserade av varandra och inte bara vill framhäva sig själva. Att allt inte är vad det synes vara fick man ju också exempel på.Blev väldigt berörd av både Ulf Brunnbergs berättelse om barndom och uppväxt.

    SvaraRadera
  2. Jag missade programmet igår - grejade med den digitala boxen som skulle bort (har inga extra kanaler längre.) Kunde inte riktigtkoppla ihop den, en sladd blev över.
    Jag gillade Brunnbergs program och jag håller med dig om att alla i den här serien har varit ödmjuka och trevliga personer. Jag ska se programmet på datorn.
    Ha en skön söndag!
    kram

    SvaraRadera
  3. Instämmer med KajsaStina. Jag missade också programtiden igår, så det blir till att se på avsnittet i SVT Play istället. Bra att få veta i förväg att detta är värt att ta sig för!

    SvaraRadera
  4. Hej Cici
    Jag var också mycket förtjust i programmet, tack vare att deltagarna bjöd på sig själva på ett fantastiskt sätt.
    Nisse

    SvaraRadera
  5. Instämmaer med alla. Har verkligen haft behållning av alla programmen. Alla bjöd på sig själva.
    Marie har jag alltid beundrat.
    Ha fortsatt fin söndag.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. epsilon, att vara skådespelare, eller konstnär av någon annan art för den delen, är nog bland det svåraste som finns, I alla fall om man har tänkt kuna försörja sig på det. Att hela tiden vara exponerad för allmänheten men ändå kunna ha en viss integritet utan att verka avvisande och kall. Här kunde man se hur berörda de blev av varandras berättelser om sina liv.

    SvaraRadera
  7. KajsaStina, det där med tekniken är inte lätt alla gånger, särskilt när man fått grejer över då man tror att man är klar. Hoppas att det ordnar sig till slut så kanske du kan se reprisen, För det går väl i repris?

    SvaraRadera
  8. Nina, det är i alla fall min mening. Att det kändes äkta, framförallt.

    SvaraRadera
  9. Nisse, jag undrar, med tanke på de första programmen i den här serien, om programmakarna hade tänkt sig att det skulle bli en massa kontroverser och skitprat mellan deltagarna. I så fall har dom tänkt om sen ett tag. Till det bättre.

    SvaraRadera
  10. Viola, är det för att vi är äldre och mognare som vi gillar den här sortens dokusåpa och inte det slaget som går ut på att göra så stor skandal som möjligt?

    SvaraRadera
  11. Även i vår lilla stuga njöt vi av slottets stjärnor.

    SvaraRadera
  12. Hej igen!
    Tack för uppmärksam-heten. Det var en konstig födelsedag i år.
    Du undrade om bridgen på böljan den blå.
    Tre ibland fyra gånger per år har klubben tävlingar förlagda till någon av kryssningsfartygen till Mariehamn. Det är mycket populärt och bli fulltecknad fort. 20-22 par är vi. Det hör till saken att det är billigt också. Buss, tre rätters middag frukost och utsides hytt = 650 kronor. Nästa resa går i mars och de som stod som reserver blir de första att komma med, sen gäller först till kvarn.
    På det svar på min kommentar så tror jag att det är så. På slottet fanns den här gången inte en elakhet.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  13. Instämmer till fullo! Ett mycket bra program äntligen, efter alla "förnedrings-såpor"!

    Härliga gäster!

    SvaraRadera
  14. Hej

    Har ej följt serien så mycket men såg den delen med Dan Ekborg.....tyckte den var rörande men ändå bra....

    SvaraRadera
  15. Å, så synd då att jag missade hela säsongen, det låter som om den var riktigt bra. Det var det jag gillade med Så mycket bättre, mänskligheten, värmen, ärligheten. Jag fick respekt för människor som jag tidigare nästan skrattat åt. Nu beundrar jag dom.

    SvaraRadera
  16. Gubben, man behöver inte sitta i ett palä för att uppskatta storartade människor.

    SvaraRadera
  17. Viola, synd att vi har så långt till dessa underhållningsfartyg för det låter ju riktigt trevligt.

    SvaraRadera
  18. Gökboet, jag förstår inte riktigt vitsen med program som går ut på att förnedra folk, eller belöna de som är sämst eller elakast. Fram för flera program där folk föregår med gott exempel i stället!

    SvaraRadera
  19. Skånegrabben, jag upplevde att alla avsnitt var berörande och bra, Inga större sensationer, bara bra.

    SvaraRadera
  20. Malin, kanske börjar de som köper in programidéer på tv-kanalerna inse att vi är många som tröttnat på förnedringsprogrammen och vi ha något mer upplyftande.

    SvaraRadera
  21. För en herrans massa år sedan var vi ett gäng ungdomar "på lokal", närmare bestämt Stora Hotellet i Fjällbacka. Vi firade att ett par av vännerna hade förlovat sig. In på restaurangen träder den gode Ulf Brunnberg tillsammans med några "kändisar". Ulf tittar på vårt glada gäng och säger "Arbetarpack" ! Det har jag haft lite svårt att förlåta honom ...för det var verkligen inte sympatiskt gjort av honom. Men efter att ha sett Stjärnorna så .. okej, han är väl ursäktad nu då ! Jag kan ju inte vara långsint hur länge som helst !
    Största behållningen var dock Marie Göransson av de som var på slottet. Hon är verkligen storartad.
    Jag tyckte riktigt bra om samtliga avsnitt i denna omgången.

    SvaraRadera
  22. Nej det förstår jag att du reagerade starkt på.
    Det var nog ingen bra period i hans liv. Lite vanskligt är det med skådespelare, är dom sig själva eller är dom en roll?

    SvaraRadera