En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 14 februari 2011

Ännu ett hjärta

Nu gäller det att vara snabb här, så att jag hinner få med hjärtat på rätt dag.
Eftersom alla andra har hjärtan på sina inlägg i dag så får väl inte jag vara sämre. Jag funderade en stund över vilket sorts hjärta det skulle vara, men insåg att det skulle vara omöjligt att hitta ett som skulle vara liksom bara mitt, i alla fall om jag letade bland googlebilderna. MEN, så kom jag på att jag faktiskt hade ett hjärta i fjol vid samma tid och den modellen har jag inte stött på i någon annan blogg.

Så var så goda, alla bloggvänner, här kommer min version. Detta hjärta har jag skannat in och sedan beskurit. Det finns på ett kort som jag en gång fick av min dotter. Jag kan inte svära på att det är hon som ritat det, men det är inte omöjligt.  Förhoppningsvis ligger ni nu under det varma täcket, kanske med en bra bok i händerna, eller så har ni redan släckt sänglampan och sover sött.

Jag ska också krypa ner under täcket och jag hoppas att det är varmt, för värme behövs denna kalla natt. Termometern visar just nu 31 grader och det lär inte bli mindre kallt i morgon. Jag tänker nog ligga kvar länge under det varma täcket då.

12 kommentarer:

  1. Kikade på termometern nyss. Här är det 11,2 grader, tidigt på morgonen. Inte så illa!

    Hos oss blir det fler hjärtan den här veckan, du maken fyller år fram emot helgen :-D

    Stor kram till dig och de dina <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Ditt hjärta var det finaste på alla hjärt-prydda bloggar, verkligen fint! Jag hade inget hjärta i går, kändes som om den dagen försvann helt, men inte älskar vi varandra mindre för det, maken och jag ;-)!

    SvaraRadera
  3. Bättre sen än aldrig. Undrar lite om ditt hjärta ( som jag genast kände igen från i fjol) jag tycker att det ser virkat ut, minns att jag redan då blev lite sugen på att virka ett likadant...

    SvaraRadera
  4. Penelina, önskade att vi också hade den temperaturen, men tyvärr.
    Hjärtan kan man nog inte få för många av. Grattis till maken!

    SvaraRadera
  5. Malin, det är nog bra mycket viktigare med hjärta i familjen än handelns hjärtutbud.
    Du har ju din egen stil på din blogg och den uppskattas av många, väldigt många. Det finns nog hjärtan med i varje inlägg där även om dom inte syns på bild.

    SvaraRadera
  6. Inger, jag var upp på vinden och letade rätt på kortet (har sparat alla kort sen urminnes tider, vad jag nu ska göra med dom). Det är ritat med en vit lackfärg på kartong så att det ritade höjer sig över ytan. Och det är inte sa som har gjort det.
    Jag hoppas att du visar upp resultatet om du kan överföra det till virkning.

    SvaraRadera
  7. Men visst borde det väl gå...???

    SvaraRadera
  8. Inger, jag är säker på att du kan klara det, och lika säker på att jag inte skulle det.

    SvaraRadera
  9. Tittar in till dig så här dagen efter Alla hjärtans dag. Det var många hjärtan i bloggarna och inte så lätt att hitta något nytt såsom hos dig.Jag har en virkad hjärt-grytlapp. Den får vara med nästa år. Ja, jag har inte gett upp bloggandet. Det har varit så mycket annat.
    31 grader kallt, jag höll andan när det var 13 grader härom dagen. Vad som är härligt nu är ljuset. Såg att vi har 3 timmar längre dag sedan vintersolståndet.
    Ha det bra och kram från
    Viola

    SvaraRadera
  10. Polargrevinnan/Viola, det är alltid lika trevligt då du tittar in.
    Nog skulle vi kunna klara oss utan en massa grader men det är bara att gilla läget, som man säger. Att det fort blir ljusare för var dag tror jag inte någon har något emot. Om en månad lite drygt har vi väl vårdagjämning. Något att se fram emot.

    SvaraRadera
  11. Brrr så kallt, bäst att inte sticka ut näsan då.
    Man behöver något hjärtevärmande.

    SvaraRadera
  12. epsilon, har man hund måste man ut men promenaderna blir inte så långa. Däremot ställde vi in vattengympan i dag. Vi fyra här i byn, alltså.

    SvaraRadera