En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 23 juni 2011

Midsommar

GLAD MIDSOMMAR!


Inlagd sill, matjes, gravad lax, ägghalvor, vegsallad, piroger, kokt skinka, köttbullar,  färskpotatis, jordgubbar och knäckflarn är något av det som fyller mitt kylskåp just nu. I vanlig ordning är storhelg lika med mathelg och i morgon blir vi åtta personer som ska frossa i midsommardelikatesser.

Väderleksutsikten är inte den mest positiva men nog ska vi försöka komma oss ner till logen på eftermiddagen och ta ett varv runt årets midsommarstång. Den har för övrigt samma stomme som i fjol, ett kors med en gammal cykel på. Att den såg ut så i fjol berodde på att vi hade försökt ha ett cykeltema i byn under sommaren, ett tema som misslyckades kapitalt  på grund av bland annat vädret . Cykelstången var det enda som blev kvar av planeringen. Eftersom nu cykeln sitter kvar där får det bli en repris på fjolåret. Lite orginella får vi väl lov att vara.

Så till er alla önskar jag en härlig midsommar efter var och ens behov!






12 kommentarer:

  1. Det var en kul grej med cykel i stången.
    Hoppas att vi får sol i morgon också.

    SvaraRadera
  2. stickmamman, hoppas kan vi ju alltid!

    SvaraRadera
  3. En underbar midsommar till er också!

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Du beskriver allt gott i kylskåpet så jag blir tvungen att ta en tur till kylskåpet trots den sena timman. Jag äter hos dotter med man och småkillarna efter dansen här i Sollentuna. Jag köpte förra sommaren en regnkappa från Gudrun Sjödén som kostade skjortan. Använde den första gången idag då det spöregnade då jag urättade ärenden.
    Bakade bröd då jag kom hem från styrketräning och ärenden. Jag behövde en baddräkt och tyckte att den var jättefin men dyr. Det visade sig att den skulle vaa med på rean på måndag och då fick jag den till det priset. Ja så köpte jag några flaskor vin....
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  5. Slängde några jordgubbar på musslin i morse för att känna att det är midsommar. Om några timmar blir det sillunch och sedan får jag se om jag hinner äta något mer. Men det fixar sig...
    Glad midsommar till er alla däruppe.
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig midsommarstång! Massor med god mat läste jag också, här blir det sill o potäter och jordgubbar sen får vi se om det dyker upp mer på bordet. Det är ju bara jag o sambon här :-)
    Glad midsommar på dig!

    SvaraRadera
  7. Trevlig Midsommar till er med! önskar vi i Robertsfors.

    SvaraRadera
  8. Cykelstången var ju kul! Det har nog ingen annnan.
    Ja, här är det också förberett, bara potatisen ska skrubbas.
    Och du är spännande... allas liv innehåller intressanta saker, bara man ser efter. Det heter ju att alla har något att berätta och det stämmer. Även du... och även jag. Jag finner det intressant att följa bylivet och hundarna och allt du skriver. Ett lugnt och bra liv är väl det bästa man kan berätta om!
    Ha en bra midsommar!
    Apel

    SvaraRadera
  9. Hahaha cykelstång, vilken bra idé. Hoppas ni hade en fin midsommarafton. Det hade vi trots regnskurarna.

    SvaraRadera
  10. Låt styret sitta kvar. Var och en bygger sina traditioner. Barnbarnen kommer säkert ihåg det när de får barn. Vet aldrig kanske sitter det en cykel i stången när dom firar med sina barn
    Njut vidare av helgen
    Kram

    SvaraRadera
  11. Tänk att få återvinnas som midsommarstång efter att ha tjänstgjort rullande. Välförtjänt vila och upprättelse (ha ha)

    SvaraRadera
  12. Tack för alla trevliga midsommarkommentarer. Här har huset varit full med folk och någon tid för bloggande har inte funnits. Nu dröjer det ända till november innan det blir dubbelhelg igen och jag kan inte påstå att jag är ledsen för det. Vanliga dagar är dom jag gillar bäst nu för tiden.
    Alla har åkt hem nu och jag ska passa på att pusta ut en stund och se om det kommer någon blogginspiration när tankarna har fått komma på plats.

    Trevlig söndagskväll!

    SvaraRadera