En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 20 juni 2011

Så kan det låta



Telefonsamtal i dag på förmiddagen:

-Det var från Axess jag söker (makens namn). (En massa buller och prat hörs i bakgrunden).
-Då får du söka honom på hans mobil för han befinner sig någonstans mellan Stockholm och Skellefteå.
-Har du hans nummer?
-Det är 070-XXX XX..(klick där la telefonförsäljaren på).

Trettio sekunder senare ringer telefonen igen.
-Du gav mig fel nummer!
-Nej, du la på innan jag han säga hela numret.
-Men kan du ge mig numret! (snäsig ton).
-070-XX..
- Det är har jag ju redan!
-Du la på innan jag hann säga hela numret. Vill du ha det eller inte? (Jag börjar blir irriterad)
-Prata inte ge mig numret!
- Hej då! (Mitt tålamod har nu tagit slut).

Jag tror inte den gossen har någon framtid som telefonförsäljare.



20 kommentarer:

  1. haha Nej, det tror inte jag heller :-)

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  2. haha där åkte dagsförtjänsten för honom och lika gott var det tror jag

    SvaraRadera
  3. Det finns stolpskott...

    SvaraRadera
  4. Bra gjort! Vilken lustig mänska som har så brått att han inte lyssnar färdigt.
    Hulda

    SvaraRadera
  5. Varför ville han inte prata med dig? Fast det är ju skönt att slippa förstås. Så här på sommaren brukar jag säga att åskan går. Annars föreslår jag att vi inte ska slösa bort vår dyrbara tid på meningslösa samtal.

    SvaraRadera
  6. Fy bubblan för dessa telefonförsäljare. Ringer flera nummer samtidigt och när man svarar får man ett klick i örat - ngn annan var snabbare att svara. Vissa ska f ö inte syssla med försäljning....

    SvaraRadera
  7. Vad det tog tid för mig att se vad jag gjorde för fel,ibland kopplar man inte.
    6tte försöket.
    När jag var hem sist råkade jag svara då var det från Hus å Hem.Jag sa direkt att jag inte var intresserad.Hon bara fortsatte sitt blablabla.Anita är bra att ha men ibland glömmer man att kolla på den NIX fungerar tyvärr inte när det är ett företagsnr.

    SvaraRadera
  8. Pennelina, han kan ju vara duktig på något annat.

    SvaraRadera
  9. I min värld, tänk om han har fru och barn där hemma, stackar.

    SvaraRadera
  10. Anonym, och en del som tydligen inte lärs upp ordentligt innan dom får börja arbeta.

    SvaraRadera
  11. Hulda, jag tror han räknade sekunderna som gick. Det var ju K han ville prata med.

    SvaraRadera
  12. epsilon, den där sista repliken tror jag att jag ska sno från dig. Problemet är bara att jag inte vet om det är en blivande kund till vårt företag förrän dom har pratat på en stund.

    SvaraRadera
  13. Beppan, jag har NIX på vårt nummer, men eftersom det är samma nummer till vårt företag så funkar det inte. Han jobbar nog inte kvar där så länge, Vi får väl önska honom lycka till med ett annat jobb.

    SvaraRadera
  14. stickmamman, det är samma här, vi har samma nummer till företaget som hem. Vissa försäljare går bara inte att få stopp på.

    SvaraRadera
  15. Nu har jag läst och fått veta vad som hänt sedan sist och sist var ett tag sedan. Ibland hinner jag inte sätta mig vid datorn och kommentera. Du och många med dig är underbara och tittar in till mig i alla fall.
    Nu är det lugnare. Vi har till och med städat i går.
    Regnet smattrade på fönsterblecket och det var riktigt mysigt att vara inomhus. När sedan hemmet är dammfritt det är en fröjd.
    Du får inte glömma att berätta om mjölkmysteriet löses - konstigt.
    Försäljare är jobbiga men jag försöker vara vänlig men när de upprepat mitt namn flera gånger är jag färdig att lägga på luren. "Du ska veta Viola att vårt erbjudande Viola är så fördelaktigt och du Viola har blivit utsedd ...bla.bla. Vad är det för skola som lär ut detta försäljningsätt?
    Nu vill vi alla ha sol och värme, särskilt till midsommar.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  16. Jag hade nog ringt upp Axess och talat om hur otroligt otrevligt deras anställda beter sig, hemskt för ett företag att inte veta om det, för en sån kille ska ju inte jobba kvar. För man får ju verkligen hoppas att dom inte är medvetna om det, annars så säger det ju en hel del om dom.

    SvaraRadera
  17. Nä. Han ska nog göra något annat! ;)

    SvaraRadera
  18. Polargrevinnan, så fort jag vet bestämt vad som orsakat att påsen med mjölk stod på min bro kommer jag att berätta det, helt säkert.

    Vi har äntligen fått regn efter långvarig torka och det är ju bra, men tyvärr ser det ut som om regnet kommer att vara här över midsommar också, och det är mindre roligt. Men vi får göra det bästa av situationen, med barn och barnbarn i huset.

    SvaraRadera
  19. Malin, jag hade mina funderingar om det men så tänkte jag att det kommer nog ge sig själv för det kan ju inte bara vara jag som blev behandlad på det viset. Egentligen hade jag rätt roligt åt hela historien resten av dagen.

    SvaraRadera
  20. Cina, det låter troligt.

    SvaraRadera