En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 24 juli 2011

Göteborgsbröllop i Norrlångträsk

Livet löper i parallella banor.
Samtidigt som många familjer är utöver sig av sorg och saknad, är det andra som firar livet och gemenskapen.
Det firades bröllop i Norrlångträsk under lördagen. Brudparet bor i Göteborg med sina två barn, men brudgummens farfar och farmor kommer från byn. Det var i gården där brudgummens farmor växte upp som vigseln ägde rum.

Av en händelse kom jag förbi på min cykel när paret fotograferades. Detta var någon timme före vigseln.
Vädret var lite ostadigt men varmt denna dag, men det var uppehåll och tidvis sol. Vigseln skedde utomhus och det var dukat i  byns partytält som stod på gårdsplanen.
Här arrangerade fotografen en omvänd Romeo och Juliascen.
Smygtitt, men ett arrangerat sådant.

Brudparet

Färdigt för högtidligheterna.

Vädret höll sig i schack fram till klockan tio på kvällen, då det brakade loss ordentligt. Regnet fullkomligt vräkte ner under en stund. Vi glömde bort att vi hade ett fönster öppet i vårt sovrum och när jag efter ett tag sprang upp för att stänga det var det vatten långt in på golvet. Blixtar och dunder blev det också, men det kom aldrig rakt över oss.

I dag har det varit mulet och ibland någon lätt regnskur, men fortfarande väldigt kvavt. Sonahustrun och småflickorna har varit på besök och jag tror att lekstugan gjorde succé.



4 kommentarer:

  1. Tack och lov att inte hela världen stannar upp...

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Det är ju så livet är - både glädje och sorg.

    SvaraRadera
  3. Visst är det ändå underbart att livet inte består av bara nedförsbacke! Även här firades det bröllop under veckoslutet. Ett par av mina närmaste grannar hade gått sta efter många års sammanboende och hade big time kalas i sin trädgård. Även om jag inte var bjuden kunde jag ta del av skratt och sång långt utåt småtimmarna :o)

    SvaraRadera
  4. Viket fint bröllop! (Man blir lite avundsjuk). Och just nu behövs det verkligen ett ljus i mörkret. Brrr.

    SvaraRadera