En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 27 juli 2011

Önsketänkande

Om jag får önska mig något så här inför sänggåendet så är det att dessa gossar sover inomhus i natt, alldeles tysta. För om dom är tysta kanske mina löptikar också kan slå sig till ro och sova längre än till halv fyra. Slipper jag dessutom gå ut klädd i morgonrock för att jaga bort den svarte beundraren som försöker forcera vår ytterdörr, blir jag ännu gladare.

Jag tror jag vet vem som blir gladast om natten blir tyst och lugn -  gossarnas matte!



14 kommentarer:

  1. Jag håller mina tummar hårdare än hårt. Finns det något som är så högröstat som en kärlekskrank hund.

    SvaraRadera
  2. haha det är inte lätt med löptikar o kärlekskranka hanhundar.
    Men jag håller tummar o tår för att ni får sova i lugn o ro allihop

    SvaraRadera
  3. Haha! Men jag håller inte riktigt med Ingabritt, för det finns något som är värre: kärlekstörstande katter! Ujamej, så de låter när det är den tiden :o/

    SvaraRadera
  4. mats i träsket28 juli 2011 09:04

    Undrade var ljuden kom från. Min tik brukar ju löpa precis efter dina, hur ska det sluta.... Inatt sov jag då gott!!

    SvaraRadera
  5. Högröstade,envetna,oönskade nattliga besökare är minsann inte roligt. Men ändå ... ha,ha,ha... tänk att vara så eftertraktad va ... två gånger om året !
    Hoppas att du har haft en lugn natt !

    SvaraRadera
  6. Hoppas din önskan slog in :-D

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  7. Ingabritt o I min värld, natten har varit lugn som en filbunke, nästan så jag började fundera om friarna hade förvisats från byn.

    SvaraRadera
  8. Stjärnkraft, då har du inte hört de två tenorerna nere i byn!

    SvaraRadera
  9. strandskatan o Pennelina, ibland bli det man som man önskar sig.

    SvaraRadera
  10. Hundar ska väl inte springa lösa alls var har dom sina ägare?

    SvaraRadera
  11. Oj - jag minns hur det var - även om det är några år sedan vi hade hund. En kärlekstörstande, stor gråhund slog läger vid vår brevlåda. Han bodde där i flera dygn i väntan på den sköna. Vi hade strävhårig vorsteh. En späd tik...

    Hoppas du får din skönhetssömn :-)

    SvaraRadera
  12. stickmamman, det finns dom som är utbrytarkungar.

    SvaraRadera
  13. Beppan, jo tack, natten var lugn och sömnen bra. Däremot var det just ingen skönhet som mötte mig i spegeln då jag klev upp.

    SvaraRadera
  14. Mats, om en dryg vecka har vi gjort vårt och då överlämnar vi stafettpinnen med varm hand till dig.
    Hur det är med de övriga fem tikarna vet jag inte. Ja, den yngsta har ju något halvår på sig ännu.
    Kavaljererna nere i byn torde vara ganska tröttkörda när den här löpperioden är över.

    SvaraRadera