En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 3 augusti 2011

Fotoutställning del 1

Jag delar upp fotona från min fotoutställning i tre inlägg, efter hur dom satt på de tre träskivorna jag hade till mitt förfogande. Exakt som dom satt uppe kan det inte bli eftersom dom här kommer nedanför varandra, men det är dom bilderna i alla fall. Om ni förstår hur jag menar. Håll till godo!

Grönsnabbvinge  11/5 -11

Padda vid Hundtjärns norra strand  11/8 -10

Grå flugsnapparunge  6/7 -11

Lek  1/10 -10
Utflykt  26/6 -10

Barnbarnen filosoferar  10/6 -10

Kvarglömt i barnpolen  27/6 -10

Klotpyrola  20/6 -10

Guckusko  20/6 -10






8 kommentarer:

  1. Äntligen!! Kanonbilder, Cici! Jag blev särskilt förtjust i den med barnbarn (?) och hundar i en härlig hög :oD Ser fram mot nästa laddning!

    SvaraRadera
  2. JA, härliga bilder, Cici! Jag har funderat mycket på hur man kan fixa en utställning som är lätt att flytta och där det också är lätt att byta ut en del bilder ibland. Och gärna lite stöldsäkert också. Jag har inte hittat någon bra lösning ännu.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. Stjärnkraft/Nina, tack snälla du. Sonahustrun, mamman till Elsa som ligger under valparna, la beslag på den bilden direkt vi tagit ner utställningen.

    SvaraRadera
  4. Ölandsvindar/Kerstin, tack! Då hoppas jag att du kommer på någon fiffig lösning och meddelar oss den. Ska det vara stöldsäkert måste nästan allt vara under ett låst glas och det tar ju bort mycket av känslan för bilderna.

    SvaraRadera
  5. Så härligt att du ställt ut dina fina bilder!!
    Du verkar kunna mycket om insekter och blommor??!
    Jag har tänkt göra något av en del av mina bilder också. Skaffa enhetliga passe-partoutes och enkla ramar och åtminstone sätta upp dem på en vägg hemma.

    Guckoskon är onekligen en speciell blomma! Växer på några ställen runt Boden, där jag fått möjlighet att se dem för ett par år sedan. Mina foton blev inte så bra....

    SvaraRadera
  6. Så jättefina bilder! Det var lättare att bestämma vilken bil som var snyggast.

    SvaraRadera
  7. Beppan, när man har till gång till internet så är det lätt att vara duktig. Sen är det inte säkert att alla namn och uppgifter fastnar så länge i hjärnkontoret.

    Det är dyrt med passe-partouter men jag hade möjlighet att få ner till vår båtfabrik som också inhyser en ramfabrik. Där valde Rolf, som har verkstan, ut vilken kartong som skulle användas, en jättekraftig sort, och hjälpte mig göra en mall, samt visade hur jag skulle skära till dom med den specialskärare han hade. Det ska ju vara ett snett skär. Det var jobbigt och svettigt, men jättekul. Men jag kan förstå att priset blir därefter om man ska köpa dom. Nu är jag inte riktigt övertygad om att jag får betala något alls, fastän jag sagt till om det flera gånger, men jag ska påpeka för honom än en gång att jag har en skuld.
    Jag tejpade upptill med bara två små snuttar fönsterremsor och nertill med en, så det får lätt att byta bild om man vill.

    SvaraRadera
  8. Irene, tack. Vilken tur att det inte var en omröstning om bästa fotot!

    SvaraRadera