En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 4 augusti 2011

Fotoutställning del 3

MITT NORRLÅNGTRÄSK


Mitt namn är Christina ”Cici” Lindgren och jag bor här i Norrlångträsk.
När jag som nybliven pensionär fick en liten kompaktkamera vaknade mitt intresse för att fotografera.


Det har blivit många bilder från Norrlångträsk genom åren och åtskilliga har hamnat i papperskorgen, men en hel del har jag sparat och av dom har jag valt ut några till denna utställning.


Jag vill visa att man kan hitta mycket i sin närmaste omgivning som är vackert, stämningsfullt eller spännande, och för att fånga det på bild behöver man inte en dyr och komplicerad utrustning.






Tisdagsträffen  29/6 -10

 
Vårväg  10/4 -10

Efter en snöig natt 5/2 -09

Blå natt  19/1-11


Solstråle  4/12 -10

Birgit Dahlbergs fuse  8/1 -11

Härbre i Nide  31/3 -10

Snödrev över Sörträsket  23/3 -11








20 kommentarer:

  1. Du är väldigt duktig på att visa det vackra i din omgivning, jag känner ju tom ett sug upp till din by där jag aldrig ens har varit. Dina bilder och din text fängslar.

    SvaraRadera
  2. Malin, när din lillkille har vuxit upp och inte hänger dig i kjolarna längre, kanske du också får tid att upptäcka och fota det vackra i din närhet, för jag är övertygad om att det finns mycket där, det gäller bara att ta sig tid att se det, gärna genom en kameralins.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder du fått ihop.
    Tack för titten!

    SvaraRadera
  4. Helt enig! Allt behöver inte vara dyrt och komplicerat.

    Jag har alltid tyckt om dina bilder :-D Så även denna gång!

    Kramar <3<3<3<3

    SvaraRadera
  5. Fint med lite kalla bilder för det har varit lite för varmt här, hihihi

    SvaraRadera
  6. MICKAN, tack för att du tittade in och välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Pennelina, roligt att tycker om dom.

    SvaraRadera
  8. Selma, vinterbilderna kanske har en svalkande effekt.

    SvaraRadera
  9. Nu har jag kikat in på tidigare inlägg med bilder. Du har verkligen talang. Det är jättefina bilder du har här. Jag gillar alla, men speciellt snödrevet. Sitter här vid datorn och har min luftkonditioneringsapparat på i vardagsrummet. Det är inte så varmt idag, det fläktar, men jag har varit ute och åkt buss i värmen. Inget bad blev det idag heller, men till helgen kanske....
    Önskar dig en trevlig helg!
    kram

    SvaraRadera
  10. Hej Cici

    Härliga foton tycker jag som är vintermänniska. Fin kvalitet också.

    SvaraRadera
  11. kajsastina, talang eller inte, men en rolig hobby är det.
    Nu när vi har fått mulet och svalt väder ska jag ut i bärskogen och plocka lite blåbär, för det är bara lingon och hjortron kvar av fjolårets skörd. Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Skånegrabben, tack för det betyget!

    SvaraRadera
  13. Vilka kontraster! Här sitter jag på altanen på 6:e våningen mitt i Bodö och njuter av utsikten över hav och fjäll, sol och värme - och kvälls- (och natt)ljus. Tittar på dina vackra bilder av snö och kyla! Kan inte påstå att jag längtar till den årstiden, men dina bilder är verkligen härliga!
    Bra gjort att fixa en sådan utställning Cici!!!

    SvaraRadera
  14. Beppan, hur det än är så är verkligheten vackrast, men det kan vara ögonblick som snabbt är passerade som man vill fånga och kanske minnas. Jag får direkt tillbaka känslan när jag ser på sen sista bilden, hur snön drev över träsket och hur hundarna och jag liksom tog sats och sen sprang igenom det till andra sidan.

    (Men jag kommer också ihåg från din blogg, hur du förbannade mörkret och kylan i vintras när du skulle till jobbet på morgonen.)

    SvaraRadera
  15. Min klara favis: snödrevet. God tvåa: den blå natten. Keep snapping, Cici!

    SvaraRadera
  16. Stjärnkraft/Nina, såg just att jag lagt in fel bild på detta inlägg. Solstråle hade kommit bort i hanteringen, men nu är den på sin rätta plats.

    SvaraRadera
  17. Du inspirerar! Jag sitter bara och åååååh:ar, om du förstår vad jag menar :)

    SvaraRadera
  18. Haha! Och plötsligt knuffade solstrålen ner de andra två ett pinnhål! :oD

    SvaraRadera
  19. Marianne, då är det bara att vänta på natursköna bilder från Värmland på din blogg om ett tag. När saker och ting har börjat återgå till vardagen igen hos er.

    SvaraRadera
  20. Stjärnkraft/Nina, jag du det där med att vara favorit är inte lätt. Rätt som det är hamnar man nere i kön.

    SvaraRadera