En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 1 oktober 2011

Så var det dags igen!
Dottern, som  tillsammans med sin sambo just flyttat upp från Stockholm, flyttar nu till en lägenhet i Staan. Alla grejor ska, för vilken gång i ordningen är svårt att säga, flyttas. Denna gång från Holgers. Kan man hoppas på att sakerna får stå på samma ställe ett tag framöver? Säker kan man ju aldrig vara.

I torsdags kväll for jag in till sonen i Staan för att vara på plats när han klockan sju nästa morgon skulle fara till Umeå. Sonahustrun var redan i Stockholm på kurs. Dottern som bilat upp från Stockholm dagen innan, följde med mig då hon hade ett tandläkarbesök på förmiddagen att passa. Det kan vara skönt att vara två när man ska vara barnvakt.

Vi hann med lite shopping på fredagen. Jag hade sedan länge lovat att ersätta barnbarnen för ett par grejor i plast som Helen hade tuggat sönder och nu passade det bra att kolla in vad som fanns i leksaksaffären. Det fanns förstås de mest fanstastiska rosa glittrande saker som lockade, men vi hade gjort upp om att vi skulle hålla oss i samma prisklass som de förstörda sakerna och så blev det utan något gnissel.

Nu verkar det som jag inte behöver fundera på vad jag ska göra i helgen, utan det blir nog till att ställa upp som flytthjälp. Det känns bra att dottern och mågämnet hamnar här uppe i norr, att dottern är på väg mot arbetslivet igen efter alla år som sjukskriven och att dom fått ett boende där dom önskat.

Dessutom skiner solen idag, efter en natt som förutom en stjärnklar himmel ochså bjudit på lite frost.

Av någon anledning känns det som jag inte riktigt hinner med att läsa bloggar och ge svarskommentarer just nu, men blir det en lucka i tidsschemat så tittar jag in.


10 kommentarer:

  1. Njut Cicci njut att vara mitt i med nära och kära runt omkring. Bloggarna finns kvar. Jag läser din för att jag gillar den. Väntar inga kommentarer tillbaks. Förr eller senare kommer det dag då det känns skönt att sätta sig ner och läsa bloggar
    Jobba på nu så alla kommer på plats
    Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar gärna att jag hade alla mina barn i Skellefteå vore så enkelt att träffa dom då när man får ett infall.Vilken härligt solig dag.

    SvaraRadera
  3. Hej igen vännen,
    Har haft två veckors uppehåll för att spara på "sittandet". Du har mycket omkring dig, men det verkar som du njuter för fullt att få träffa dina nära. Roligt att de flyttar närmare. Igår hade vi "brittsommar" och det gick att sitta ute i t-shirt. Fortsatt trevlig fortsättning på hösten!
    kram

    SvaraRadera
  4. Ja nog är dom ombytliga de unga och visst är det ju så att vi ställer upp när dom behöver. Du ser ju också många fördelar med denna flytt. Det är ju alltid lättare med positiva förtecken. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Att du brukar ha fullt upp är ju inte så ovanligt, eller hur ;) Prioritering nr:1 måste så klart vara familjen och vi bloggare har gått om tålamod och förståelse för det, "fattaruväl"!

    Ta hand om dig flitlisa!

    SvaraRadera
  6. Lisbeth, så sant, så sant, och nu är de tu på plats.

    SvaraRadera
  7. stickmamman, husets barn har varit bosatta i diverse delar av världen, men just nu bor alla inom en radie av två timmars bilfärd. Vackert så.

    SvaraRadera
  8. Kajsastina, så skönt för er med en brittsommardag. Här nöjer vi oss med att solen tittar fram en stund i septemberrekordets regn.

    SvaraRadera
  9. Ingabritt/After work, när barnen får egna barn blir dom lite mera platstrogna. Jag unnar dom att få se lite av världen innan dom slår sig ner för gott någonstans. Gärna i vår närhet.

    SvaraRadera
  10. Gökboet, fiten krävs i perioder, däremellan kan det bli många, långa, lata stunder. Hoppas att du fick dig en skön skogstur i dag!

    SvaraRadera