En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 31 oktober 2011

Fototriss 155

Ska jag - ska jag inte?

Okay då, jag gör väl ett försök.
Det gäller det här med fototriss som så många är med i.
Dessutom kan man vara med i en tävling inför fars dag genom  http://www.coolstuff.se/tag/Fars-dag-present och vinna presentkort att handla något fint åt far för.Jag har plockat i arkivet och tagit fram bilder på det manliga i detta hushåll och då är det förstås maken jag talar om.


Han gör sina skift i skogen, sin ålder till trots, njuter av att vakta grillen tillsammans med en av sönerna och ett par öl, och efter maten somnar han så skönt. Typiskt manligt i det här hemmet vill jag påstå.








26 kommentarer:

  1. Välkommen i klubben!! Klart du ska!

    Inte undra på att det sovs gott efter först ett rejält pass i skogen, sedan en öl eller två vid tufft grilljobb...

    Visst är det manligt!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken krutgubbe! Klart han blir trött.. Kul att du ställer upp och tävlar också :)

    Lycka Till & Kram!

    SvaraRadera
  3. Fin tolkning av manligt. Jag känner igen den sista bilden. Jag hade inga bilder som passade och sambon ville inte ställa upp.
    Hos mig blev det manliga attribut.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Klart manligt....
    Rakt igenom hela trissen..

    SvaraRadera
  5. Det är ganska likadant med det manliga här ochså lätt för att sova.

    SvaraRadera
  6. Haha! Jovars, nog var det tre väldigt manliga bilder om man frågar mig :o) Lycka till!!

    SvaraRadera
  7. Haha, vilka sköna bilder! Hade jag tagit bilder på min make så hade det blivit enbart motiv 3...hepp:)

    SvaraRadera
  8. Varör tycker jag att detta är det bästa jag sett och läst på mycket länge?

    SvaraRadera
  9. Beppan, tack för det, och jag tror att du är en av anledningarna till att jag hamnade där.

    SvaraRadera
  10. Gökboet, han jobbar på och mår nog bra av det.

    SvaraRadera
  11. Polargrevinnan, eftersom jag tog bilder ur arkivet har jag inte bett maken om tillstånd. Han är för övrigt tämligen ointresserad och oförstående inför det här med bloggande.

    SvaraRadera
  12. Cina via Gizmo, skönt att höra eftersom det är premiär för mig med fototrissen. Man vill ju inte hamna helt snett.

    SvaraRadera
  13. stickmamman, den som sover han syndar icke!

    SvaraRadera
  14. Nina/Stjärnkraft, det finns inte så mycket som är bara manligt nu för tiden, men K är absolut den manliga delen i det här hushållet. Jag gör mig inga illusioner, gör detta mer för att förnya mitt fototänkande.

    SvaraRadera
  15. kaxi, det hade kanske blivit lite enformigt.

    SvaraRadera
  16. Gubben, hm, kan det vara att du liksom känner igen dig själv?
    Förresten så är du fortfarande bortsprungen från min medlemsruta.

    SvaraRadera
  17. Kanske inte skogsjobbet men de andra bilderna kunde gälla även här. Hoppas att du vinner!

    SvaraRadera
  18. Underbara manliga bilder :-)

    SvaraRadera
  19. epsilon, skulle tro att de två sista bilderna är tämligen allmängiltiga. Att vinna har jag inga som helst anspråk på, det är mera en utmaning för mig själv att våga ställa upp. Men tack för att du hejar på mig!
    Fototriss är något som återkommer med nytt tema varje söndag (eller var det lördag?).

    SvaraRadera
  20. Malin, maken skulle i alla fall protestera om jag påstod något annat.

    SvaraRadera
  21. Bra bilder på det manliga fångat ur din synvinkel.

    SvaraRadera
  22. Rolig tävling och bra bilder!
    Kikar in snabbt och önskar en trevlig helg. Allhelgonahelgen är så vacker tycker jag, oavsett var man är. Att minnas släkt och vänner som gått bort. Har inte hunnit med så mycket då jag har varit och fixat de sista kronorna, blev klar igår, äntligen efter flera års besök.
    På lördag ska jag fira 10-åriga barnbarnet Axel.
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  23. kajsastina, jo nu är det dags att leta reda på gravlyktan igen. Eftersom min man är noga med att det ska vara just den lyktan som han har köpt så läggar han den alltid på något speciellt ställe - och hittar den sen inte nästa år. Då blir det till att köpa ny lykta! I år tror jag dock att jag har koll på var den ligger.
    Kyrkogården i Fällfors är liten och man träffar ofta bekanta när man är där på Allhelgonahelgen. Mina släktingar ligger emellertid på Skogskyrkogården i Stockholm, lite långt bort vid ett sånt här tillfälle.

    SvaraRadera