En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 22 november 2011

Fotobok

Nu har det blivit sent igen, på många vis.
Genom Beppan (Gå gärna in och kolla hennes ursnygga tävlingsbidrag!) blev jag informerad om att man kunde skicka in bilder till  Postfoto,  att göra en fotobok för att delta i en tävling om bästa fotobok med temat Färg. Jag kom på sent att jag skulle vara med och först i kväll fick jag koden för att kunna delta. Eftersom tävlingstiden går ut i morgon, den 22:a, trodde jag att det var kört, men företagets representant peppade mig att skicka in i alla fall. Nu är det gjort, och med lite extra hjärtklappning och lätt huvudvärk fixade jag det till slut.

Nu har jag i uppdrag att, förutom att länka till Postfoto också lägga ut ett bildspel eller mina bilder på bloggen, samt tala om varför jag borde vinna.

Jag borde vinna därför att jag med mina bilder visar att min by Norrlångträsk är en by med färg, en levande by med färgrika människor, byggnader och natur.


Här är mitt tävlingsbidrag:


video

                                         Norrlångträsk - en by med färg




18 kommentarer:

  1. Vilka OTROLIGT fina bilder.Jag gillar särskilt bilden på bäcken och vinterbilderna. Med dom bilderna borde du vinna! Jag håller på dig. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Så kul att du fixade fotoboken!!! Och vilka härliga bilder! En fantastisk dokumentation av din by! Från utställningen kantänka?
    Kanonbra gjort!
    Vinnare är vi ju dessutom bara genom att delta i tävlingen... :-)

    SvaraRadera
  3. Härliga och talande bilder.... många favoriter där!

    Hoppas det går bra i tävlingen :-D

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Oj vad många och jättefina bilder! Riktiga vykortsmotiv! Vad söt den med barnen på poolkanten! och mc:n vid busskuren och båten upponer...! Lycka till i tävlingen!

    SvaraRadera
  5. Grattis! Jag tycker du redan har vunnit som har gjort foto-boken. Jättefina bilder och så fint tema att visa din hemby.
    Jag blev också genom Beppan intresserad att foto-projektet men var för sent ute. Jag hade tänkt visa från Indien och då inte det som finns i resebroschyrerna utan livet bakom "kulisserna".
    Nu funderar jag på att göra en egen fotobok med barnbarn. Jag får se vad det kommer att kosta och om det är värt det.
    Än en gång - jättefina bilder och lycka till.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Oj det var inte illa. snacka om att utvecklas inom fotokonsten med rasande fart. jag har alltid gillat din blogg med eller utan bilder. Som du säger så speglar den livet i byn där du lever.
    Lycka till
    Kram

    SvaraRadera
  7. Klart att du borde vinna. Håller på dig!

    SvaraRadera
  8. Fantastiska bilder och 10 poäng för din motivering! LYCKA TILL Cici!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder!
    Där fanns många favoriter ;)
    Håller tummarna att du vinner!!
    Fin motivering också :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Birgitta, tack för de vänliga orden. Nu är nog chansen liten att vinna, men i och med att man ställer upp får man fotoboken gratis och det är ju en vinst bara det.

    SvaraRadera
  11. Beppan, ja det är bilderna från utställningen utom den första som är samma som jag har på blogghuvudet. När jag skulle stänga av datorn för kvällen hade jag fått koden, trots att jag först sagt att jag drog mig ur tävlingen på grund av tidsbristen, men den snällla människan på företaget pappade som sjutton och tyckte absolut att jag skulle delta. Puh, klockan var två innan jag kom i säng. Tur att man är pensionär och får sova tills man vaknar!

    SvaraRadera
  12. Pennelina, vinnare är jag redan eftersom jag får fotoboken gratis i och med att jag ställer upp i tävlingen. Allt annat är bonus. Nu har jag i alla fall fått lära mig något nytt för jag har aldrig provat på det här förut.

    SvaraRadera
  13. hugan, tack. Det är bilderna från utställningen i somras då vi hade veteranmotorfestival här i byn. Var du inte här då? Skojar bara.

    SvaraRadera
  14. Polargrevinnan, så synd att du inte hade tid för det hade varit jättekul och intessant att se dina bilder. Det har varit spännande att prova på något nytt och skönt att det gick att genomföra med så kort varset. Tur att jag visste vilka bilder jag skulle lägga in. och som jag skrivit tidigare, vinnare är jag redan i och med att jag skickat in bilderna och fått svar att dom deltar. Nu blir det spännande att få se boken i verkliga livet så att säga.

    SvaraRadera
  15. Lisbeth, bilderna är tagna med min kompaktkamera som jag hade innan jag fick systemkameran i somras och innan jag gick en kurs i hur den senare fungerar. Inte dagsfärska bilder alltså, men sådana jag valt ut som representativa för vår by och livet här. Det är också dom jag hade på min fotoutställnig här i byn i somras.

    SvaraRadera
  16. epsilon, så snällt. Det gäller väl att man får sina vänners röster sen när man kommit med på tävlingslistan, vilket tar ett par dagar.

    SvaraRadera
  17. Gökboet, tack snälla du.

    SvaraRadera
  18. Vform, tack, men jag är så nöjd med att jag klarade av att föra det här projektet. Känner mig som en vinnare bara genom det.

    SvaraRadera