En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 27 november 2011

Fototriss 159 - "Mysigt"


Att en mörk och ruggig vinterdag få gå ner i Brogårdens solrum och alldeles gratis få njuta av sol, värme, vågornas brus och fågelkvitter, det är vad jag kallar mysigt.

Innan jag går ut i vintermörkret och kylan drar jag på mig mina jättemysiga vinterhandskar i skinn, fodrade med kanin och med en krage av något ulligt, gullig som hindrar kalla vindar att nå mina fingrar.

Sedan när jag kommer hem till min lilla stuga på landet kryper jag upp i kökssoffan med en bok, ett glas rödvin och choklad. Väldigt mysigt!

Se flera förslag på vad som kan vara mysigt på



28 kommentarer:

  1. Jag kör på tredje bilden. Det kallar jag mysigt med en stor skopa livskvalite
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina mysbilder, är dom där tre stolarna lediga så kommer jag.

    SvaraRadera
  3. Verkar inte behövas handskar i första bilden. Bara vanligt vatten, i glaset också?

    SvaraRadera
  4. Mysigt värre! Jag gillar också 70% choklad oc rödvin, men inte solljus. Har ni fått snö än? Ikväll kommer "Berit" tydligen och härjar i södra Sverige. Har tappat rösten hastigt,men jag har druckit rödvinstoddy ikväll.
    Ha en skön vecka!
    kram

    SvaraRadera
  5. Suveränt att få njuta i solen - en dos varje dag vore nog bäst... Läste att D-vitaminbrist ställer till med mycket elände för oss nordbor!

    Handskarna ser sköna ut! Behövs denna blåsiga och ruggiga årstid.

    Trevlig läsning, ett glas rött och så lite mörk choklad i soffhörnan... Det kallar jag hög mysfaktor!!

    Bra trissat!!

    Saknar ditt bidrag hos postfoto!

    SvaraRadera
  6. Jasså det är så där det ser ut i solrummet! Min mamma var visst dit för ett par veckor sen.
    Å den där boken sträckläste jag på Cypern förra hösten :)
    Mysigt var ordet!

    SvaraRadera
  7. Beppan, egendomlig tävling det där, att börja omröstningen innan alla tävlingsbidrag är utlagda. Jag har fått mail om att boken är på väg och att bidraget ska upp på listan, så kanske det kommer i morgon när arbetsveckan börjar igen. Då gäller det att köra hårt och annonsera ut tävlingen på alla kanaler.

    SvaraRadera
  8. :-) Jag förstår att det finns de som myser i värmen, man jag är ingen värmevän... vid kallare väder får man ju använda mysiga vantar och kanske mysa i soffhörnet med godsaker :-)
    fin triss!

    SvaraRadera
  9. Fin kombination av mysiga faktorer. Jag väljer sol och värme, varma goa händer och allt avrundat med sann njutning ;)

    SvaraRadera
  10. Mmmmm! Mysigt! Solrum? Varma fina handskar och mörk choklad, lite rödvin och en bok - kan det bli bättre?
    Tack för fin kommentar hos mig/Linnéa

    SvaraRadera
  11. men så himla bra att man fixat ett sådant solrum där! det fungerar faktiskt med solljuset på konstlad väg, men det måste vara rätt ljus. Jag har en lampa på mitt skrivbord på jobbet, som jag slår på varje dag....jätteskönt att få ljus!

    SvaraRadera
  12. Ser onekligen mysigt ut :-D

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  13. Paxa en stol till mig i solariet.. riktig mysfaktor den första . de andra oxså .. håller med om att mörk choklad o rödvin är toppengott :)

    SvaraRadera
  14. Fina bilder som har hög mysfaktor! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  15. Ljus och värme och sen guldkant på tillvaron - mysigt!

    SvaraRadera
  16. Det sista tycker jag låter alldeles förträffligt mysigt! Har du testat deras nya med fransk nougat inuti? Mums säger jag bara!

    SvaraRadera
  17. Malin, fyy att frestas så där!

    SvaraRadera
  18. Helt klart mysfaktor på alla tre :)

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig kontrast det var på de två första bilderna! Fast jag väljer utan att tveka din tredje bild - sant mys!!!

    SvaraRadera
  20. Vilken lyx att ha tillgång till ett solrum. Det tror jag fler skulle behöva den här trista årstiden.

    SvaraRadera
  21. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  22. Jag gillar ju vinter, snö och kallt som du kanske kommer ihåg men SOLRUMMET.... jag är fortfarande hysteriskt vansinnigt avundsjuk på det!!!!!!!!

    SvaraRadera
  23. Att ha tillgång till ett eget solrum, jag förstår att du inte längtar bort.
    Härliga vantar och varma, det gillar jag. Gillar gör jag inte mörk choklad men ett glas rött sitter inte fel.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  24. Ja, jättemysigt:). Härlig variation i bilderna, men alla förmedlar en god tillvaro.

    SvaraRadera
  25. Härlig mysblandning, sola (solarium), varma vintervantar, bok och godis!

    SvaraRadera
  26. Fina bilder som passar temat perfekt.

    SvaraRadera