En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 8 november 2011

Vardagslunk

Det känns allmänt lite segt. Dagarna går utan att något särskilt händer, Man kliver upp när man vaknar, går ut med hunden och hämtar in tidningen på hemvägen, ger hunden mat och skummar tidningen över en kopp te, ett par smörgåsar och lite frukt.


Sen kommer den aktiva delen av dagen. K kanske åker ut i skogen med sågen, jag kollar datorn, virkar några varv och går en skogspromenad i hundsällskap.

I dag var det K som tog skogspromenaden för jag for till Byske och vattengympan. Efter gympan och fikat i Broselsgården hade jag en viktig sak att utföra, jag skulle köpa något till Leo, något som fick plats i ett kuvert, för Leo sitter och väntar på post.


Efter att jag för ett par veckor sen skickat några saker han glömt kvar här, fick jag ett brev med en teckning av Leo. Teckningen föreställde något som fick mig att tänka på "Miss Piggy" och så stod det FARMOR bredvid. Senare har vi listat ut att det nog föreställde en rymdraket. Så gick det några dagar och så fick vi i slutet av förra veckan ett telefonsamtal från Lycksele som förtäljde att Leo blev mer och mer purken föra att det aldrig kom något brev tillbaka till honom. Därför var det viktigt i dag att jag fick iväg brevet.

Nu till något helt annat. Av bloggvännen och duktiga fotografen Beppan fíck jag en länk till en fotosida som verkar väldigt pedagogisk och enkel att följa och är någon intresserad så har ni en länk dit här.

Nu väntar sängen och tjocka boken. Godnatt!


15 kommentarer:

  1. Tänk vad man hinner ändå i den vanliga vardagen ;-)

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Ungar e la för roliga! Lille Leo väntar på post ;)
    Att tolka en "målning" det får var och en göra själv. Det kanske bor en liten konstnär i grabben...

    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Den där fotokursen har jag lagt bland mina favoriter nu. Tack för den både Beppan och Cici.Trots den grå november är det fullt upp att göra här och jag skulle inte ha något emot ett par dagar fyllda av enbart böcker och garn.Här ska jag också tömma de sista krukorna men hoppas att det är bara cirka fyra månader till jag kan fylla dem med penséer och påskliljor. LIte skillnader i vårt avlånga land.
    Kram
    Kerstin (Ölandsvindar)

    SvaraRadera
  4. Ja, ibland blir vardagen lite tradig, dock inte med valpar i huset som du ju vet ;-)
    Fin teckning!

    SvaraRadera
  5. Efter att ha betraktat Leos konstverk en stund kanske jag kan ana mig till en rymdfarkost, fast mest tycker jag att det liknar en gapskrattande farmor med håret i råttsvansar och något konstigt godis på tungan :o) Det är u*n*d*e*r*b*a*r*t att höra på när barn förklarar vad deras bilder föreställer (och oftast nödvändigt, om man vill ha en susning).

    Tack till både dig och Beppan för tipset om hemsidan med fotokursen! Säger som Kerstin, att jag lagt den bland mina favoriter för att kolla upp med det snaraste :oD

    Här e're dimmigt idag. Både i huvet och väderleksmässigt.

    SvaraRadera
  6. Det är väl du som sitter där i en blå skyddsklädsel å vinkar ner till jorden.

    SvaraRadera
  7. Vilket gotroll du har. Tänk vad barn tänker.
    När man skickar brev ska man få svar. De är smartare än vad man tror. Jag satt i dag och knepade ihop en inbjudan till pannkakstårte middag som ska gå via post till Livia o Agust. Alltid lite extra när det väntar ett kuvert innanför dörren.
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  8. Pennelina, jo ett och annat blir väl gjort, men man blir lite lurad den här årstiden och kan tro att det är kväll klockan tre.

    SvaraRadera
  9. Gökboet, jag tror att konstnären själv har lite olika tolkningar vid olika tillfällen. Han har en pappa som är duktig på att teckna, så vem vet.

    SvaraRadera
  10. Kerstin/Ölandsvindar, nog är det skillnad alltid. Om fyra månader skottar vi snö fortfarande.
    Roligt att fotosidan var intressant.

    SvaraRadera
  11. Malin, nej inte har man tråkigt när det finns valpar i huset. Men sånt lämnar jag med varm hand till er ungdomar.

    SvaraRadera
  12. Nina/Stjärnkraft, jag tror att det där konstiga på tungan är själva rymdfararen och hårtofsarna är kanske eldslågorna från raketen.
    Den dimma som existerar här i dag finns i mitt huvud. Kan inte fatta att man blir så trött den här årstiden.

    SvaraRadera
  13. stickmamman, jag tror minsann att du har lång erfarenhet av att tyda barnteckningar, för din tolkning är nog klockren.

    SvaraRadera
  14. Lisbeth, det är nog bra att barnen får lära sig att man kan få post på ett mera handgripligt sätt än den man får via datorn. Dom verkar uppskatta det mycket.

    SvaraRadera
  15. Åh så roligt! Rymdraket - inte det första jag tänkte på i vilket fall. En liten konstnär.

    SvaraRadera