En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 2 januari 2012

Hemmaspa

Om man känner sig lite frusen och inte har ett badkar att krypa ner i får man använda sin fantasi och ordna sitt eget lilla spa. Först ställer man sig och handdiskar i så varmt vatten man bara klarar av. Genast stiger värmen i kroppen. Sen fyller man en balja med lika hett vatten, duttar i lite fotsalt, häller upp den sista snutten av nyårschampagnen i ett glas och slår sig ner framför tv:n med fötterna i det heta vattnet. Den röda färgen på fötterna signalerar att dom har tagit till sig av värmen, sköönt. Och champagnen är nästan godare nu än på nyårsaftonen, inte alls lika bubblig längre.



7 kommentarer:

  1. Det där ser najs ut, så fotbad får det bli imorgon! Dock utan skumpa, för nån sån går inte att uppbringa i "Rucklet", varken av den bubbliga eller avslagna sorten :o)

    Idag har jag förresten emballerat "Solveig" för resa till romantävling i Helsingfors. Med nyskriven inledning och ett något omarbetat slut torde hon vara så fit for fight hon kan bli. Nu får du m.a.o. hålla tummarna för tanten om du känner för det!

    SvaraRadera
  2. Nina/Stjärnkraft, så kul att höra lite om Solveig igen, det var länge sen sist. Naturligtvis håller jag tummarna för henne och dig!

    SvaraRadera
  3. Tack i förväg för det! Nu tror jag i och för sig inte att boken har stora chanser i tävlingen, eftersom genren de önskar är "intrigroman". Jag har grunnat en del på vad f-n de menar med det; flertalet böcker har väl ändå en intrig i någon form?? Fast i fallet Solveig är den ju inte direkt überkomplex, om jag så säger ;o)

    Nu ska fossingarna i baljan :o) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Känner igen detta med eget spa, för hos mig ser det likadant ut. Sitter också framför TV:n och njuter, dock utan champagne, men med en stor kopp te. Det börjar bli dags för det igen, för nu i renoveringstider har jag inte skött fötterna ordentligt.

    SvaraRadera
  5. Låter som en skön stund!
    Och som helgerna varit bra. Förutom nyårsaftonens raketer då. Här var det katten som blev som tokig. Gillade det inte!
    Gott nytt år till dig!

    SvaraRadera
  6. Raija, det där med champagne var ett slags nödåtgärd eftersom mannen i huset köpt en jätteflaska till nyårsaftonen och det var bara han och jag här. Det tog oss tre dagar att förbruka innehållet, för man vill ju inte hälla ut det i slasken. Och jag tycker inte ens om champagne!

    SvaraRadera
  7. Cina, förutom raketerna har jag inget att klaga på.

    SvaraRadera