En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 13 januari 2012

Insnöat

Här i den gamla bagarstugan har man garanterat varken utsikt eller insyn. Och inte lär det vara bättre i dag med tanke på vädret, för här viner vindarna och snön runt knutarna så både folk och fä vill helst sitta inomhus och kura.

Däremot kan man tycka att dom som styr och ställer på blogspot på något vis kunde meddela sina "kunder" när dom ändrar om på bloggarna. Jag har letat och letat men inte hittat någon information som handlar om kommentarsfunktionerna som nu förändras. Dom som har den typen av kommentarsfält som jag har. Själv har jag inget att klaga på förutom när jag vill kommentera hos vissa.

Jag tycker att det är bra med det nya men det verkar ställa till det på många bloggar. Man kommer överhuvudtaget inte in för att kommentera på vissa bloggar, man kommer in men sen går det inte att komma vidare eller så blir hela sidan vit.

Förhoppningsvis är det ett problem som är snabbt övergående men med dagens teknik är det lite insnöat att inte kunna lägga ut en information om sakernas tillstånd, kan jag tycka.

14 kommentarer:

  1. Ja, de kunde informera i alla fall...

    Att kontakta dem lär vara lönlöst. Vet en som fick något fel på sin blogg så att hon inte kunde logga in, utan bara läsa den, och hon fick aldrig svar...

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är nog bara att avvakta.

      Radera
  2. Skönt att man kan vara inne å välja det själv.Därför att jag har problem att komentera en del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till slut var jag tvungen att ta ut mina damer på en lite längre promenad. Jag fick titta med ett halvt öga när jag hade motvind och det blev åtskilliga drivor att ta sig igenom. trots allt skönt att ha varit ute. Särskilt då man har kommit hem igen och sitter med en kopp kaffe.

      Radera
  3. Ja idag är det tuffa vindar som blåser! Trodde vi skulle måsta vända om där ute på inlandshavet, men skam den som ger sig ;-) Urblåsta och trötta åter hemma i värmen.
    Vad är det som händer på blogspot? Jag har för tillfället inga problem, men ständiga problem med mina nya inlägg som inte alltid vill uppdateras...
    Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  4. Oj vilka snöhögar! Här har snölandat regn vräkt ned idag, men det ärändå bara någon cm på marken. Tog fram broddarna ändå - har varit på "julgranspklundring". Jag lärde mig köra bil i Umeå 1966 då det var meterhöga snövallar utmed vägarna. Vilket minne.
    Jag har inte sett ännu vad som händer på blogspot, har inte hunnit kommentera den här veckan, men ser nu att det står "Svara" sist i kommentaren. Hoppas det ordnar sig.
    Här har jag hittat hur man centrerar bild i headern: http://fixa-din.blogspot.com/2011/09/centrera-din-headerbild.html,
    Annars får jag förminska bilden men jag vill gärna ha den över hela.
    Visst ja, återigen helg, trevlig helg!
    kram

    SvaraRadera
  5. Oj, så mycket snö ni fått. Vi fick lite idag, men det täcker knappt marken. Ändå blåser det kallt och hårt, så det var riktigt otäckt att åka bil idag.

    Jag har haft svårt att lämna kommentarer i vissa av blogspots bloggar och hoppas det går i din nu. En del hakar det bara upp sig i och jag kommer inte vidare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi gott om den vita varan. I dag har det dessutom blåst som bara den vilken gör att snön bildar drivor på vaägarna. Inte så kul.

      Min blogg verkar ha klarat omläggningen bra, men då har jag haft problem med ett antivirusprogram som inte har funkat ok, vilket har ställt till det, men bara för mig.

      Radera
  6. Det var inte lite ni fått av den vita varan!!

    Där jag är har vi fått ca en dm de sista två dagarna - men de är otroligt dåliga på att ploga och skotta. Hoppas väl på regn och ruskväder som tar kål på det vita. Halkigt som bara den och moddigt - för salta gatorna - det är dom bra på! Usch....

    Tur vi har broddar - de behövs!!

    Inte lätt detta med bloggar och kommentarer. Just nu fungerar det för mig. Men jag använder Mozilla firefox som webbläsare och kan inte se bilder hos alla. Förstår av texten att döma att där finns ngt att titta på... Måste då växla till Explorer. Vilket bök!
    Men vad gör man inte för att få se intressanta bilder!

    Ha det gott...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir inte gatorna uatomatiskt saltade med ett sånt havsnära läge?

      Kommentarseländet håller fortfarande (söndag afton) i sig och det är lite för lång tid tycker jag. Inläggen är det emellertid inga problem med att se, som tur är.

      For till Lycksele i går och där har dom mindre snö än vi har och ispelaren i älven är bara en liten plutt. Kylan slog emellertid till där i går och termometern visade -19 grader när jag skulle ut med vovvarna på kvällen.

      Radera
  7. Oj så mycket snö! =O
    Här nere har vi inte haft snö en enda dag än. Känns liksom overkligt det där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann-Sofie, välkommen till min blogg. Det är alltid lika roligt och spännande med nya bloggbesökare. Jag ska gå in på din blogg och se var du håller hus någonstans. Att det måste vara en bra bit söder om mina trakter förstår jag av snöbristen.

      Radera
  8. Oooo Jag vill vara där bara för en dag. jag vill hoppa från taket. Tänk så underbart det var när vi bodde på landet och barnen var små. Då kunde man under de snörika vintrarna leva ut sitt barnasinne. Älskar verkligen snö kommer av att jag är Jämtlänning. Ingen snö=ingen vinter. Du funderade på om jag alltid är så glad o positiv fast det är tungt. Visst gråter jag och är ledsen ibland men inom mig har jag lyckan att vara född med ett jävlar anamma som inte många är förunnat. I min blogg skriver jag från hjärtat så det du läser är verkligheten.
    Många kramar till dig för de fina orden i min blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. I fjol var det en av de yngsta byborna som ordnade en pulkabacke grån lagårdstakets nock och nerför den uppskottade snöhögen nedanför. Det var säkert häftigt att åka där. Jag minns också från mina första vintrar här hur man hoppade från taket och ner i snön. Ibland behövde man assistans för att komma sig upp ur den sega snön, men roligt var det.

      I fjol fick maken göra en liknande fast ofrivillig tur ner från lagårdstaket. Under takskottningen for all snö iväg och maken med den. Som tur var lyckades han hamna överst så han kom sig opp.

      Jag antar att du har förstått hur uppskattad din blogg är och det är mycket för att man känner att det du skriver kommer från hjärtat och är ärligt.

      Radera