En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 18 januari 2012

Till Gökboet och andra som har problem med kommentarerna

Eländes elände! Ingen möjlighet att kommentera och ingen mailadress så att man kan komma i kontakt med dig Gökboet.
Jag gick in på Hjälp som finns allra allra höst upp på höger sida. Där skrev jag in "Lägga upp sidor" och av det som då kom upp valde jag det första inlägget. Sedan kom det upp ett utförligt svar.

Schematiskt kan man väl säga att man ska gå in på fliken Inställningar och därefter välja Arkivering. Där hittar du en knapp där man ska välja Ja.

Det bästa är att du själv går in på Hjälp och läser.

Hoppas att det här kan vara till någon hjälp.



10 kommentarer:

  1. Gulle dig.... Redan kollat den där knappen många gånger, men den knappen är skuggad och går inte att göra något med. TYVÄRR

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är min med så då borde det ju inte hänga på Lägg upp sidor.
      Skriv in en fråga på hjälpsidan vad det kan bero på att det inte fungerar för dig med kommentarerna då.

      Radera
  2. Hej Cici, du slår huvud på spiken1

    I månader; Jätteproblem oxå för mej!

    Ska prova ditt tips, tack så länge!

    maargareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessvärre är det då inget som påverkar problemen hos Gökboet. Hon har nog provat alla vägar som tänkas kan vid det här laget och låter det få vara popupfönster tills vidare.

      Radera
  3. Usch så trist att detstrular så med bloggeriet, men varför bara vissa? Är det bara inom blogspot? Har ibland problem med att min sida inte uppdateras, alltså så att alla ser att ett nytt inlägg skapats, ibland funkar det ibland uppdateras det flera timmar senare. Jag står som ett frågetecken.

    Vad kul att du blivit studerande! Grattis! Det blir spännande att följa.
    Önskar dig lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda, men under en längre tid väldigt irriterande, problemet jag har haft var att det var svårt, för att inte söga omöjligt, att lägga in bilder. Det gällde nog alla blogspotare under den tiden det varade.

      Tack för lyckönskningarna, dom behövs nog. Svårast kanske det blir att verkligen få den där tiden att sitta i lugn och ro och lyssna på föreläsningarna.

      Radera
  4. Nu får det vara som det är på bloggen för ett tag framåt, annars blir jag heltokig! Och hörrödudu...Min mailadress finns bakom "Visa hela min profil" ;)

    Kram raring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du vet, det första man blir blind på... Du fanns till och med i mina mailkontakter, men under ditt mailnamn. Nu står det Gökboet så att jag hittar det till en annan gång.

      Radera
  5. Nu har jag läst fatt hos dig. Riktig svalkande att titta på dina fina vinterbilder.Här där jag sitter är det riktigt varmt och det är värme som jag mår bra av.Jag har faktiskt minskat på morfinet idag, en medicin som jag helst vill slippa.
    Grattis till att du nu blivit högskolestudent. Vad skolan har utvecklats när datorn kom in i bilden.Jag läste på Hermods några handelskurser för länge sedan och tyckte det var bra. Vad mycket lättare med datorn det måste vara.
    Tråkigt att så många har trassel med Blogger.Jag har haft svårt att kommentera hos dig men idag är allt som vanligt.
    Jag sitter med datorn i knäet. Jag provar på olika sätt där det inte känns
    i ryggen. Vattnet i poolen här är 28 grader så ja kan göra mina rörelser som sjukgymnasten skickat med. Din vattengympa tycks vara toppen det är trevligt med "eftersnacket".
    Nu är klockan 22 här och jag ska ta en dusch och sedan gå till sängs. Vi vill gå upp tidigt då det inte är så varmt och det är skönt att promenera.

    SvaraRadera
  6. Hej Cici, Satt i förmiddags och pillade här och där, ändrade kommentarsfunktionen - vet faktiskt inte riktigt vad jag gjorde, men nu verkar det funka.
    Kram

    SvaraRadera