En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 22 mars 2012

Meddelande från moderskeppet.se

Det kom ett mail från moderskeppet.se:

Hej!
Just nu har antagning.se öppnat för ansökan till hösten.
Om du gillar kursen och vill tipsa en fotointresserad vän så är det dags nu, sista dag att anmäla sig är 16 april.
Här kan de läsa om kursen:


http://www.moderskeppet.se/distans/


Som det ser ut nu så kommer inte kursen finnas så många terminer till. Så tipsa innan det är för sent.


mvh /Elin


Jag kan rekommendera moderskeppets kurser å det varmaste.



 

11 kommentarer:

  1. Tack för blänkaren! Jag ilade genast iväg för att efterhöra om det funkar att ta kursen i visuell kommunikation på distans fast man bor på Åland.

    Kostar det förresten någonting att plugga via moderskeppet.se..? Jag var så triggerhappy när jag mejlade dem att jag glömde fråga upp om den lilla detaljen ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kostar i alla fall inget för svenska medborgare. Mer än så har jag inte satt mig in i den problematiken. Alla uppgifter finns nog att få om man går in på moderskeppet.se

      Radera
    2. Nå, då torde det väl knappast stöta på patrull i mitt fall. En annan har ju både svenskt medborgarskap - vidimerat medelst ett tjusigt papper med emblem och allt - och ett fullt gångbart svenskt personnummer. Det enda som saknas är en svensk adress, men vad sjutton, Åland är ju nästan Sverige ;o)

      Vi får väl se vad kontaktkillen svarar, när han svarar :o)

      Radera
  2. Tack för tipset Cici! Jag vågade i alla fall gå in och titta på Moderskeppets hemsida, men anmäla mig till en kurs.... näe det klarar jag inte!

    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man känner själv vad man klarar av eller inte och detta är något man ska göra för sitt höga nöjes skull. Men du ska veta att jag hade hjärtklappning då jag anmälde mig och då trodde jag ändå inte att jag skulle komma in på kursen.

      Moderskeppet har ju åtminstone en kurs på nätet öppen för alla och envar. Kolla in den, kanske det kan vara något.

      Radera
  3. Var inne och kikade på kurserna och är intresserad av digital bildbehandling. Men har en fråga till dig innan jag törs anmäla mig. Hur lång tid per vecka la du ner på kursen du går nu? Vet inte om jag orkar eller får göra något sånt här, eftersom jag är sjukpensionär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte tänka mig att det skulle finnas något som helst hinder för en sjukpensionär att delta i denna kurs. Min nuvarande kurs - Fotografi, visuell kommunikation - började i slutet av januari -12 och man har på sig ända till december -13 att slutföra den, så man har gott om tid. Det kommer ut en ny lektion ungefär varannan vecka men det är alltså upp till var och en hur snabbt man vill beta av kursen. Och de enda gångerna man behöver lämna sin bostad är när man ska fota, allt annat sker vid datorn hemma.

      Radera
  4. Det är härligt att se hur ditt fotograferande utvecklats :-D

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pennelina. Nackdelen med att utvecklas är att man ser hur dåliga bilder man har tagit förut. Dags att göra en storstädning i arkivet.

      Radera
  5. Jösses jag trodde det landat nåt stort ovalt föremål i byn. Ang. din rubrik.
    ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att väcka uppmärksamhet!

      Radera