En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 11 juni 2012

När man får lust att svära - högt!

n




Ett n, det är allt som återstår efter ett par timmars arbete för att göra ett LÅNGT inlägg  om resan till Gallejaur. Jag har lagt in en massa bilder, studerat broschyrer och fakta och lagt in i inlägget. Och så bara, vips, försvinner det. Trots att jag en gång under arbetets gång sparat det jag gjort. Nä, nu ger jag mig för i kväll och går ut med hundarna i stället. Ni får några bilder men ingen text.






14 kommentarer:

  1. Men du. Bilderna är hur fina som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! Det kommer mera senare, det vill säga, jag har redan lagt in en fortsättning när jag skriver det här.

      Radera
  2. Fint är det trots att det inte är någon text :-)
    Fast jag håller med dig det är fruktansvärt irriterande när sånt händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man råkar lägga bort något i sin dator går det förr eller senare att hitta igen det, men här gick det bara upp i rök! Sånt ska inte behöva hända tycker jag.

      Radera
  3. Hejsan


    Ja jag vet det kan strula rejält ibland med att lägga in bilder och text här på blogger. Men denna gången behövdes inte texten, bilderna sa så mycket ändå. Fina sådana ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det kan vara irriterande segt ibland kan jag leva med, men nu känns det som om jag måste skriva texten som ett dokument först och föra över det när bilderna är inlagda. Det gäller förstås bara om det är mycket text. Ja, jag får se hur jag gör framöver.

      Radera
  4. Sååååååå irriterande det är, när man skrivit och allt bara försvinner. Det drabbade mig också häromdagen och jag kände som du.

    Fina bilder som vanligt och de grå omålade husen påminner mig om min mormor och husen där de bodde i mellersta Finland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland får jag känslan av att det arbetas med blogspot, det blir segt och konstiga saker dyker upp. I går när jag skulle börja skriva inlägget var det plötsligt engelsk text längst upp till höger och inget av det två alternativ som fanns var "Nytt inlägg". Sen var det plötsligt svensk text och som vanligt igen.

      Jag tror inte att dessa byggnader någonsin varit målade utan sydsidorna blir härligt brunbrända av solen och norrsidorna blir gråa. Det var nog inte så stor skillnad på hur det var på den finska och den svenska landbygden. Det är det kanske inte nu heller?

      Radera
  5. Det går bra med bara bilder också. Det lämnar en del till läsarens fantasi. Men hur var resa? Du var lite tveksam innan avfärden.
    ha en fin dag
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan lagt in en fortsättning om resan i nästa inlägg. Jag var nog inte tveksam till resan som sådan, jag är mera tveksam, eller lite obekväm, med det där att vara med i PRO. Sen är det en sak att maken och jag inte kan åka båda samtidigt eftersom vi har hundarna att tänka på. Nu hade han redan varit en gång i Gallejaur och dessutom ska han till Kiruna och luncha med kungen på onsdag, så han får sina utflykter han med.

      Radera
  6. Vilken jä*la osis med inlägget! Man kan ju bli galen för mindre :/
    Vilken helt underbar omgivning och de gamla husen..... ja det är verkligen något som går rakt in i mitt hjärta!

    Kram raring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland gäller det att vara fatalist och bara lägga det åt sidan, man kan ju liks inget göra åt det.

      Nu finns i alla fall ett nytt inlägg med en fortsättning, men jag delar upp resan på två inlägg för säkerhets skull.
      Om jag skulle ha ett sommarhus skulle jag mycket väl kunna tänka mig att ha det i närheten av den här byn. Men nu bor jag ju året runt i vår "sommarstuga", det får räcka så.

      Radera
  7. Jag har också haft lust att svära för ibland finns inte det där understa strecket som du skrivit om när man vill kommentera.
    Jättefina bilder och vilken vacker plats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag såg det när jag läste din kommentar, och det fanns inte i inlägget före det hrä, men i de tidigare. Nu när jag ska svara på kommentarerna så är plötsligt strecken tillbaka. Det är kanske så att strecken dyker upp när jag har skrivit ett svar på en kommentar, inte förr.

      Det var en underbar plats och jag fortsätter att skriva om den i kommande inlägg.

      Radera