En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 24 juli 2012

Hemma igen



Solen går ner och strör sitt sista guld över kvällsmolnen.


Det har varit en dag med guldkant, jag kunde inte har önskat mig en bättre dag.
Nu är jag trött både till kropp och själ efter 38 mils bilkörning och huvudet fullproppat av konst. 
Jag har 149 foton att gå igenom i morgon så det enda jag bjuder på i kväll är utsikten från mitt sovrumsfönster: solnedgången över Norrlångträsk taget för en kvart sen.




6 kommentarer:

  1. Vilken vacker himlabild och ser fram emot att få se en del av bilderna :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är inte himlen fullt lika vacker. Den är jämngrå och läcker en massa vatten. Och jag hann bara klippa två tredjedelar av gräsmattan.
      Men då kanske jag får tid att kolla och sortera alla bilder från igår i stället. Inget ont...

      Radera
  2. Jag är tacksam för att jag fick dela din Gulddag.
    Även tacksam för att du körde. Tryggt och säkert....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att vi prickade rätt dag också, förutom att vi tog sakerna i rätt ordning.
      Ganska full i skratt blev jag när jag tittade i broschyren över skulpturparken. Kolla nr 13 så förstår du nog vad jag menar!

      Radera
  3. Ja ett fönster kan många gånger var en tavla, där motivet ändras varje stund. Som nu horizonten, som du förmedlat.
    så vackert fotat.

    Ser fram emot dina foton.

    margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utsikten från våra fönster är kanske det som gör att jag älskar den här stugan.

      Radera