En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 5 september 2012

Med blick för det goda

Nu när blommorna falnar den ena efter den andra blir det ett desto livligare party på de blommor som finns kvar. En av de sista vresrosorna vid ödegården hade i dag lockat till sig en massa småflugor som bara blick för det goda i den blomman och struntade fullkomligt i mig och min kamera. 

För andra kan det goda vara att efter vedladning och lunch få sträcka ut sig en stund på kökssoffan tillsammans med hundarna. Även om han för tillfället har slutit ögonen så vet jag att han kastade uppskattande blickar på soffan innan han makade undan hundarna så att dom rymdes alla tre.

Själv kastar jag uppskattande blickar på naturen när jag vandrar i skogen tillsammans med hundarna och särskilt uppskattar jag de små vattendrag jag ibland träffar på.

Flera bidrag på Onsdagstema finns här:


10 kommentarer:

  1. En så mysig bild på guuben din och pälslingarna! Den kan du säkert använda i nåt framtida fototema :o)

    Jag har varit en riktigt uschlig kommentator den senaste tiden, men det känns som "det är lite mycket nu". Knappt hinner man hämta andan från den förriga papperskarusellen förrän det är dags att äntra pållen igen för nästa runda. Och för varje ny tur blir jag ytterligare ett snäpp mer förvånad över hur mycken enfald det tycks finns plats för i förvaltningsvärlden.

    Här blir inte många knop gjorda för tillfället. Det är ajaj i knäna, ajaj i fotlederna, ajaj i händer och handleder och ajajajajajajaj i ryggen. Gud give att det ska visa sig vara borrelian som ställer till det, för då finns det - förhoppningvis - bot att få i form av en lång hästkur med antibiotika. Några år för sent (nåja, sju då, om vi ska vara nogräknade), men dock!

    Men jag njuter av DINA promenader och naturturer! Det är det fina med bloggvärlden :o) Tack för att du finns ♥

    SvaraRadera
  2. Vilket party du hamnade på - eller inte. De brydde sig ju inte om dig dom där glupska varelserna. Gott var det visst.
    Saknar verkligen vår fyrbenta vän när jag ser bilden på dina goingar i soffan.
    Tänk vilken ynnest att ha naturen inpå knutarna. Bara att njuta!!!

    SvaraRadera
  3. Koselig bilde av de fine firbente og mannen som hviler seg i sofaen!
    Vakkert også det andre du har blikk for!
    Takk for hilsen! Emma er ikke så veldig glad i mat, hun spiser så og si, aldri opp en hel pølse, og hun tar det ganske rolig når hun spiser, tygger godt.Annet er det med min datters hund...
    Ha det godt med dine firbente venner! -Margit-

    SvaraRadera
  4. Full fart i høstrestauranten.
    Nydelig serie.
    Ha en fin dag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/09/05/onsdagstema-125/

    SvaraRadera
  5. Absolut njuter ni alla av livets goda - var och en på sitt sätt ;-)

    och se här ser jag också dalahästar på en av bilderna...kanske därför du vet att den finns på riktigt den jag fotograferade....

    SvaraRadera
  6. En tupplur så är nog behövligt ibland,jag avundas dom som kan slumra till så där.

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dig om att en liten skogsbäck eller mindre skogssjö definitivt hör till livets goda

    SvaraRadera
  8. En mysig onsdag presenterad i bild. Det är verklig livskvalitet att leva intill naturen. En tupplur är helt rätt - tog en själv på eftermiddagen.
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  9. Vilsamma bilder på olika vis. Den tredje fick mig att tänka på älgjakten. Väntade mig nästan att se en älg lunka förbi med sin speciella gångstil
    Ha en fin fredag
    kram

    SvaraRadera
  10. Hej

    Haha, det såg ut som rena rama Herr Kronblom själv...

    SvaraRadera