En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 24 januari 2013

I kväll känns det bra

Solen målade åter himlen i underbara färger och mönster denna eftermiddag och det borde nästan  vara beskattning på att bo så vackert som jag gör. 

Det känns allmänt väldigt bra just i kväll. Vädret har varit vackert hela dagen, dagarna blir allt längre, dottern och P som landade i Stockholm häromdagen kommer till Skellefteå på lördag kväll och jag har repeterat färdigt lektionerna till Digital Bildbehandling. Det är sammanlagt 208 avsnitt, 16 timmar och 4 minuters undervisning fullspikad med fakta. Efter lite tveksamhet och hjärtklappning gav jag mig i kast med testet för en stund sedan och fick till min oerhörda lättnad 100% rätt och slipper nu oroa mig mer för det. Vad jag väntar på nu är bedömningen av min tredje inlämningsuppgift och dokumentationen till den. Svar borde komma snart och det är spännande varje gång jag öppnar brevlådan. 

Nu borde jag få mera tid att besöka och kommentera andras bloggar. Det har ju blivit lite si och så med det när jag tillbringat så mycket tid med kursen.

En trevlig torsdagskväll önskar jag er alla!


16 kommentarer:

  1. Ett väldigt vackert vykort av den rosa himlen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men du hade kanske samma fina eftermiddagshimmel i Frostkåge.

      Radera
  2. Grattis!! Så skönt att du fixat testet! Resten är säkert lika bra också - du behöver inte oroa dig. Solen gjorde visst sitt för att hedra dig...... :-)

    Skoj att få träffa dotter och P igen efter resan. Så mycket spännande de har att berätta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Beppan och du vet vad du har betytt i det här sammanhanget - utan dig inga högskolekurser:-). Livet är verkligen full med slumpar!
      "Barnen" är efterlängtade och förhoppningsvis har dom massor med bilder att visa. Uppkopplingarna under deras resa har inte varit de bästa så de vi fått se hittills har inte varit många.

      Radera
  3. Du är duktig du!
    Förstår att det känns bra att dotter och mågämne är "på hemmaplan" igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättebra känns det men nu gäller det för dom att hitta en lämplig bostad, så har du några tips får du gärna dela med dig. Minst en trea ska det vara.

      Radera
  4. Grattis till ännu en avklarad milstolpe! Jag hyser inga tvivel om att du får en fin bedömning av inlämningsuppgiften, så metodisk och enveten som du tycks vara :o)

    Vintern bjuder på många hänförande motiv, men faktum är att jag f.n. fryser så inibombens att jag i görligaste mån undviker utomhusvistelse utöver de promenader jag tvingar mig att ta. Att ta av vantarna för att stanna och fotografera går bort. Tog jag mig för något sådant skulle jag antagligen kunna knacka loss fingertopparna som små istappar efter en stund :o/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet det där med självförtroende...
      Vilken tur att du har ett gåband, eller vad det nu heter, så att du kan motionera inomhus om kylan blir för svår. Det bästa medlet mot kyla är att röra på sig.

      Att det kan bli kallt om fingrarna fick jag prova på bl a när jag tog bilderna till tredje insändnignsuppgiften, den jag väntar svar på. Det var egentligen inte så många kallgrader men måste ha varit fuktigt i luften för jag förfrös ena långfingertoppen och det tog flera dagar innan den kändes bra igen. Detta trots att jag hade fingerlösa vantar på mig när jag var tvungen att ta av mig tumvantarna.

      Radera
  5. Ska vi tipsa finansministern om ditt skatteförslag? Kanske högre uttag även för renare luft och tystnad. Fast kanske inte ändå.
    Så skönt när planen har landat och de nära o kära är på fast mark igen. Min man flög till Aberdeen via Heathrow i onsdags. Snökaos för det hade ju kommit en halv decimeter. Idag väntas mer snö så vi får väl se om han kommer hem som planerat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att vi struntar i skatteförslagen.
      Vädrets makter gör som dom vill och i år tror jag att ni, så här långt, har haft det mycket besvärligare söderut än vad vi i norr har haft det. Än har vi bara ca en halvmeter snö och det är inte mycket för att vara här. Det räcker i alla fall till för skoteråkarna och vi har bara klarat av halva vintern ännu och knappt det.

      Radera
  6. Samma känsla har jag ofta, om att jag har tur som bor så vackert och får uppleva allt detta.
    Din himmel är fantastisk vacker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det verkligen bra, du och jag!
      Jag tror att jag skulle ha väldigt svårt för att klara av ett boende i stadsmiljö, trots att jag är född, uppvuxen och har bott där större delen av mitt liv.

      Radera
  7. Tänk att man kan få någonting så vackert "gratis".

    Och gratis till att du har klarat av ditt mål.

    mw

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får avstå från en del bekvämligheter, annars är det alldeles gratis.

      Radera
  8. åh vilken härlig bild.
    Kikar in via en annan blogg

    Hoppas du har en fin kväll

    SvaraRadera
  9. Tack Carola, kvällen kan knappast bli bättre än den är. Jag sitter och väntar på dottern med sambo som kommer hem vilken minut som helst efter nästan tre månader i Asien.
    Roligt att du kommenterade. Jag ska titta in hos dig senare när det lugnat ner sig här.

    SvaraRadera