En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 23 februari 2013

Nr 138 Italiensk 52/365

Hej! 
Jag är en lagotto romagnolo som också kallas italiensk tryffelhund. Nosen är mitt signum och jag använder den ofta. Den skogsfågel är inte född som tror att jag inte skulle märka att den fanns i närheten. Matte och husse brukar slänga ut kvartsstora bitar av frolicringar i skogen som jag sedan får leta efter, jättekul. Det brukar inte vara någon match att hitta dom och när jag gör det får jag äta upp dom. Någon tryffel finns det dessvärre inte i våra trakter men kantareller. Det går också bra.


16 kommentarer:

  1. Sicken sötis! Men ååå har du en kantarellhund?!?

    SvaraRadera
  2. Härlig bild!!! ;D Här har vi också en hejare på kantareller! Skönt att hon visar Husse hur de ser ut! Ja de är väl lite högt upp för tryffel och tyvärr gäller inte Allemansrätten skulle varit kul att testa!!! ;D

    SvaraRadera
  3. Nämen så himla söt man kan vara då.
    Jättefin bild.
    Önskar dig en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken raring.

    Du tar väldigt fina bilder

    //Nina

    tjejmamma-foton.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Men så gullig :-) och en väldigt fin bild. Bra tolkning av temat.

    SvaraRadera
  6. Åh så söt hund! Praktiskt om den även kan hitta kantareller!

    SvaraRadera
  7. Fin bild! Mina retrievers som jag har haft var fenomenala på att nosa sig fram här i livet men min australian shepherd arbetar mera med synen.En liten Cavalier som jag hade var helt tokig i choklad. Hon blev dessutom ganska gammal så det finns nog inte mycket riktig kakao i mjölkchokladerna. En gång tvärstannade hon på vardagsrumströskeln och började fladdra med nosen i luften. Sedan gick hon målmedvetet tvärs igenom det ganska stora rummet, stannade framför en bokhylla som gick ända upp till taket, ställde sig på bakbenen och nosade uppåt. Högst upp låg en oöppnad chokladask, dessutom väl inslagen i presentpapper.Det är ganska fantastiskt!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  8. Kantareller duger oxå sötnos!

    margareta

    SvaraRadera
  9. En sån bedårande liten italienare!

    SvaraRadera
  10. Italiensk tryffelhund omskolas till svensk kantarellhund. Bättre än rondellhund i alla fall. ;)

    SvaraRadera
  11. Så kul med en hund som kan hitta kantareller. Så fin den är där den ligger och mår gott.

    SvaraRadera
  12. Flitmyra!! Så ljuvliga bilder du åstadkommer.
    Porträttet på denna snygging är bara så härligt!
    Vilken blick....
    Kantarellhund är inte dumt att vara - eller att ha.
    Kanske Karl-Johanhund kunde vara nästa steg?

    SvaraRadera
  13. Finaste Cilla!
    Alla dom egenskaperna har hon överfört till åtminstone en av sina valpar.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera