En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 11 februari 2013

Nr 15 Barn 1/365

 Nu har jag trasslat mig in i något som jag inte vet riktigt hur det ska gå, men jag ger mig själv en chans. Det finns 365 olika teman att välja på och om jag har förstått det hela rätt så får man välja vilket som helst av dom, man behöver inte ta dom i nummerordning och man får lägga in flera per dag om man så önskar. Däremot ska man skriva vilket nummer och vad temat  heter samt vilket inlägg det är. Fotona ska vara tagna detta år och naturligtvis av mig själv.  Loggan här ovan ska länka till 365 foton:s startsida och där finns det länkar till flera som deltar. 

Jag har valt temat nr 15 Barn och det är mitt första inlägg av 365. Bilden tog jag av barnbarnet Elsa som tillsammans med lillasyster Lisa, mamma och pappa hälsade på oss i går. Tjejerna lyckades gräva sig fram till lekstugan och lekte där en stund men Elsa hade också med sig en skiboard (tror jag att det heter) som hon gärna poserade med.
Då får vi se om jag gjort allt rätt, man måste ju börja i någon ände.




6 kommentarer:

  1. En utmaning jag varit sugen på att anta också - men besinnat mig. Fixar inte sådana krav just nu...

    Gillar din bild - fina linjer. Och en go tjej!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju inte vara med överallt. Jag blir aningen stressad av de där veckoutmaningarna, det blir så mycket på en gång. Därför ska jag testa det här. Känns det för mycket är det ju bara att sluta.

      Radera
  2. Men så roligt! Då lägger jag till dig bland de jag besöker i den här utmaningen som jag är med för tredje året i rad. Klarade de tidigare två åren galant och det ska jag nog göra nu också.

    Så kul att du är med och det var en fin bild att börja med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska i alla fall pröva om det är något som passar mig. Jag har lagt in din 365-sida i stället för hantverkssidan. (Jag fattar inte hur du hinner med allt!)

      Radera
  3. Vad kul att också du nappade på det här. Det var väl inte så svårt ;-)
    Men nu får du ligga i lite för att komma ikapp. Jag började också¨en bit in på året, men är ikapp nu. Sen gäller det förstås att "hålla ut" hela året.(jag syftar på mig själv)
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns ju ganska bra att redan ha några bekanta när man anmäler sig till en utmaning. Nu gäller det att kolla in några fler sidor som kan ge inspiration.

      Radera