En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 25 februari 2013

Nr 177 Lila 55/365

Lisa gillar egentligen inte alls att bli fotograferad och brukar gömma ansiktet när farmor tar fram kameran men när hon och jag idag under hundpromenaden stannade upp en stund och rullade snöbollar till en snögubbe bestämde sig den lilla damen för att ställa upp som fotomodell helt frivilligt. Och så bra att hon för dagen hade en lila mössa på sig!

Det här var det 55:e fotot och nu har jag äntligen kommit i kapp. I fortsättningen blir tempot lugnare och min blogg kan återgå till sin vanliga form lite mera och inte bara innehålla foton till utmaningen 365 Foton.



6 kommentarer:

  1. Bra jobbat :) Nu kan du andas ;)
    Härligt porträtt!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att hon ställde upp på bild med sin fina lila mössa. De kommer in i perioder, då de inte alls vill vara med på bild, men efter ett tag brukar det släppa.

    Skönt att du kommit ifatt nu. Det tar sin lilla tid att komma dit, när man börjar lite senare.

    SvaraRadera
  3. Mitt ena barnbarn hade också en sådan period, men nu är hon en riktigt linslus!

    Du trodde vi hade dåligt väder igår söndag. Vi hade strålande sol. Jag lägger ju in bilder i förväg och har automatisk publicering. Så gatlyktebilden är någon gång från januari.

    SvaraRadera
  4. Dom är goa ungarna. Vårt ena barnbarn, som nyss fyllt 5 är dessvärre inne i den perioden att hon inte får fotograferas.
    Vilken tur att hon hade en för temat lämplig mössa på sig.

    SvaraRadera
  5. Ja, det gäller att passa på medan dom ställer upp på att fotas! Och så läckert med lila mössa!
    Du undrade vad jag har för kamera jag har en Canon EOS 450D och jag använder uteslutande ett standardobjektiv som jag köpte för ett tag sedan då mitt förra gick sönder, jag tror t om det är likadant som kameran såldes med en gång i tiden. Det står EFS 18-55 mm och så står det även
    0,25m/0,8ft på det, jag vet inte riktigt vad det betyder. Det blir ofta fina bilder med det objektivet. Innan jag lägger bilderna i bloggen så förminskar jag dom alltid till den storlek som det visas i bloggen, i en mycket gammal version av paint shop pro och sist klickar jag på sharpen image en gång, och då blir det lite lite mer skärpa.

    SvaraRadera
  6. Så otroligt fin bild på ditt barnbarn hon ser ut att tycka att det är kul också och fin mössa har hon även och inte gör det något att hon har en glugg det är bara charmigt.

    SvaraRadera