En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 22 februari 2013

Nr 262 Rörelseoskärpa 47/365

Lite snurrigt blev det sent i går kväll när jag fick ett försynt mail: 

Hej Cici,
Vilka fina bilder du har lagt ut!
Vill bara påpeka att det ska vara ett foto per inlägg enligt reglerna.

Mvh Mia

Jaha ja, hur skulle jag nu göra. Klockan var mycket och det var dags att stänga datorn och går till sängs. På morgonen satte jag mig och kopierade, klippte och klistrade efter att ha funderat på om jag skulle ge upp projekt 365 eller kämpa på. När jag bara hade det senaste inlägget kvar tog jag en paus och fick då se att det trillat in ett nytt mail, ett svar på min fråga om jag måste göra om allting:

Hej, du kan börja fr.o.m. nu istället. :)

//Mia
Tack för det! Men de omgjorda inläggen ligger sparade på min blogg utifall att det skulle uppstå några diskussioner.
Och vad lärde jag mig av det här då? Jo, läs alltid instruktionerna NOGA!



10 kommentarer:

  1. Huvva jag blev litet spysjuk av din bild :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser värre ut på bild än det var i verkligheten.

      Radera
  2. Förstår att det svindlade för ögonen inför tanken på att göra allt en gång till!
    Bra att det löste sig och BRA foto!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Henrik! Jag hoppas att de som kommenterar mina bilder vågar sig på lite konstruktiv kritik också. Det är det man lär sig något på tycker jag. Naturligtvis ska man alltid först se det positiva i varje bild.

      Radera
  3. blir YR!

    margaretq

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att du sitter ner då, Margareta!

      Radera
  4. Skönt att du slapp göra om ALLT. Jag hade oxå missat den regeln, men jag har snarare problem att få upp EN bild om dagen än tvärt om. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var skönt. Det kommer säkert att bli trögare efterhand. Man väljer väl ut de kanske lättaste temana först.

      Radera
  5. Förra året uppfatta jag det var Tema ordet en bild! De fanns nån med 2 ord till samma bild men ser nu att de ändrat per inlägg!!! Då får jag väl bastning snart!!! Suck! Jag tyckte inte du gjorde fel du kämpa för att komma ikapp trots allt var det ett ord till bilden!!!! Jättebra!
    Tyvärr håller jag med de amdra blev lite åsjuk fast jag älskar karuseller! Har en liten undran dock skall det inte finnas i bilden något som har skärpa också? Kram ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns väl inga regler när det gäller rörelseoskärpa vad jag vet. Man kan ju välja att följa ett motiv med kameran, ex bil, och få en suddig bakgrund, man kan välja att hålla kameran still och låta ex en bil passera och den blir suddig eller så kan man röra hela kameran mot ett stilla stående motiv och få allt suddigt. Jag valde det sista, riktade kameran mot talltopparna och förde kameran i sidled när jag tryckte av. Det kan bli roliga resultat, bara att experimentera.

      Radera