En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 10 mars 2013

Nr 150 Klump 72/365

Jag funderade på om jag skulle lägga denna bild under temat "Klump" eller "Kladdigt"  men bestämde till slut att det fick bli det första. Det här är alltså en hopkladdad klump med slime i tre, fyra färger. Det är något av det äckligaste jag vet. Det var det redan när mina egna barn var små och skaffade hem det. Det har inte blivit mindre äckligt nu när äldsta barnbarnet för sparade pengar köpt en burk. Snabbt upptäckte hon dessutom vad jag tyckte om det och tog alla tillfällen i akt att stryka den slemmiga klumpen mot min bara arm. Det var lika hemskt varenda gång till barnbarnets förtjusning.






8 kommentarer:

  1. Hehehehe kul! Jättebra foto! Så roligt! Det är bilden men också kombinationen med texten som gör det!

    SvaraRadera
  2. Ser att du har skrivit "Konstruktiv fotokritik mottages gärna". Okej det gillar jag. Ska absolut tänka på om jag har någon sådan. Uppskattar verkligen den kritik du ger mina foton!

    SvaraRadera
  3. Tänk att det fortfarande fascinerar :)

    SvaraRadera
  4. Gillar inte heller slime - får associationen amöbaläskigtodjur ;-)

    SvaraRadera
  5. Hua...jag tycker också att slimeklumpar är otäcka och gillar dem inte.

    SvaraRadera
  6. Ja men fytte attan så slaimigt. Förstår ungarnas förtjusning, när dom kunde få såna reaktioner tillbaka från dig ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag ryser när jag ser klumpen. Kommer så väl ihåg mina barns lekar med dessa. Jag kommer också ihåg fettfläckarna som jag hittade på tapeterna. Nej fy sjutton för slime Ödlor gillar jag. De finns i våra trakter inte nu så klart men varmare tider på året. Tänk när man försöker fånga den i svansen och står där med lång näsa, en svansstump i handen och en vilt flyende ödla
    Ha det
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh! Finns det fortfarande! Jag hade oxå slime när jag var liten. Härligt snorgrön var den och när den var ny helt fantastisk. Med tiden krympte den dock och blev grumlig och seg och mer och mer full med smuts, damm och annat äckligt. :)

    SvaraRadera