En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 14 mars 2013

Nr 187 Läslust 77/365


Alla mina tre barnbarn hamnade nog i bokslukaråldern i och med att dom föddes. Värst är nog i alla fall Elsa, den äldsta, och hon läser ju själv nu för tiden. Det hindrar emellertid inte att det är mysigt när någon vuxen läser högt för henne och lillasyster Lisa. När jag i förra veckan frågade henne vad hon tänker bli när hon blir vuxen svarade hon på direkten: Författare! Eller forskare. 
Det låter bra tycker farmor.

10 kommentarer:

  1. Oavsett om Elsa blir författtare eller forskare kan säkeligen ett antal av alla dina fina bilder passa bra som komplement till texter...

    Lycka till tjejer <3

    SvaraRadera
  2. Barn som läser får ett rikt språk, vilket alltid underlättar oavsett om hon tänker bli författare eller forskare :-). Fin bild på de läsande flickorna.

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt säger en gammal svensklärare. Ju mer man läser för dem och ju mer de läser själva desto bättre går det för dem i livet oavsett vad de kommer att ägna sig åt. Och det finns så många härliga böcker.

    SvaraRadera
  4. En rofylld bild som jag blir glad av. Önskar att alla barn fick växa upp med massor av böcker och läsning.

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig bild.

    Så skönt med barn som läser "sjävlmant" De får så mycket gratis.
    Mina två äldsta har läst mycket. Nummer tre är mer lik sin far. Gillar inte att läsa och har svårt för det.....Får se hur fyran blir :)

    SvaraRadera
  6. Så trevligt det ser ut med barnbarnen med sina böcker.
    Det verkar annars som om ungdomarna läser allt mindre med böcker. Synd det för dom vet inte vad dom går miste om.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  7. Vilka sötnosar! Vackert ljus i bilden! Jag har oxå tema läslust på tur hos mej. :)

    SvaraRadera
  8. Härligt att se barn omgivna av böcker. Länge lever böckerna ;)

    SvaraRadera
  9. Härligt att de läser. Och jag hoppas att mina barnbarn kommer att göra det, men det tror jag eftersom deras föräldrar läser mycket för dem och det är viktigt för "invänjningen" ;-))

    SvaraRadera
  10. Härlig bild. Vilken glädje de får med sig i livet genom läsningen och böckerna.

    SvaraRadera