En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 2 mars 2013

Nr 210 Natt 62/365

 Om någon i byn såg en tokig människa som satt utmed vägen bakvänt på en spark så kan jag meddela att det var jag. Naturligtvis hade jag reflexvästen på mig så att jag inte utgjorde någon trafikfara, men det var lugnt på byavägen vid den här tiden på dygnet. Den enda jag träffade på var en förvirrad sork som så småningom hittade en säkrare plats än vägen att vistas på. 
Att sitta där i mörkret där varken jag eller kameran hittade något att fokusera på kändes nästan lite fånigt men vad gör man inte för att få en bild som illustrerar ordet natt. Nåja, det här är den bild som blev bäst av alla försöken.

19 kommentarer:

  1. Så fint fotot blev. Har du använt stativ för att få kameran stadig, eller räckte det med sparkhandtaget?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sparken fick duga. Det var så mörkt att det hade varit svårt att hantera stativet.

      Radera
  2. Häftigt foto. Lite spökligt. Ha nu en skön Lördagskväll. Kramen på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det riktigt gott själv i helgen!

      Radera
  3. Hej

    Inte alls fånigt. Vill man ha sina fina bilder så gör man vad som helst för dom. du skulel se mig ibland när jag fotar...gissa om folk undrar...haha

    SvaraRadera
  4. På byavägen var det kanske inte så väldans trafik att någon behövde undra. Värre ibland när jag fotograferar "underliga saker" i sta'n - ibland tittar folk först åt det håll jag riktat kameran, sedan på mig och sedan tillbaka och då ser jag ibland att de undrar varför.... :-))

    Snygg nattbild! Jag tänkte vänta med den till sommarnatt i fjällen :-))

    SvaraRadera
  5. Vad gör man inte för att få till sina teman :)) Du lyckades illustrera natt alldeles ypperligt

    SvaraRadera
  6. Så fint foto på natt, mystiskt och fridfullt på en och samma gång!

    SvaraRadera
  7. Vacker, tidlös, öde och mystisk bild.

    SvaraRadera
  8. Fin illustration av natt. Jag hade nog väntat tills det blivit lite varmare. Men då är det kanske ingen natt uppe hos er.
    Trevlig helg.
    Kram Viola.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är just det, om några månader är det inte mycket till natt här och eftersom månen lyste upp molnen underifrån som den gjorde passade jag på.
      Kram!

      Radera
  9. Ja, kära nån! Vissa gör vad som hellst för att få sin bild ;-)
    På natten sover jag (förhoppningsvis), så jag vet inte hur jag ska få till "natt".
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  10. Kan du välja vilken bild du ska ta respektive dag/natt? Härliga bilder vilket som! Är det månen som sprider ljuset över trädtopparna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om jag förstår din fråga rätt men det finns 365 givna teman som man får välja på och lägga ut i vilken ordning man vill. Dessutom får byta ut 50 teman mot egna.

      Ja, det är månen som försöker komma sig fram över trädtopparna och lyser på molnen underifrån. Det såg lite spöklikt ut i verkligheten också.

      Radera
  11. Svar på din fråga
    Statyn Duo står i Pustegränd, som ligger mellan Hornsgatan och Söder Mälarstrand.

    SvaraRadera
  12. Nog är det natt allt och lite spökligt. Men en underbar färgskala.

    SvaraRadera
  13. Otroligt snygg nattbild. Det är nog det svåraste i fotografering, mörkerfoto. Tycker du har lyckats fantastiskt bra!

    SvaraRadera
  14. otroligt läcker bild! Vad skulle mörkret vara utan ljuset - och tvärtom!

    SvaraRadera