En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 26 mars 2013

Nr 275 Smak 89/365

 I söndags var vi in till stan och träffade flera familjemedlemmar. Skelleftefamiljen kommer vi inte att träffa i påsk så därför fick det bli nu i stället. Dottern och barnbarnet Elsa hade varit på bio och sett Croodarna, en film vars titel jag missuppfattat som Grodorna, men det var ju helt fel förstod jag när de berättade om filmen. Nöjda var dom i alla fall. Lillasyster Lisa som inte fick följa med på bio fick en prinsessutrustning som tröst.

Maken hade lovat att ordna söndagsmiddagen och då kan man ju misstänka att det blir någon form av hämtmat, vilket det också blev. Det röstades på några olika förslag som pizza, thai eller sushi och det senare vann överlägset. Förutom att den här maten är så vacker att se på så har jag alltmer lärt mig att uppskatta dess smak och barnbarnen som ofta äter som fågelungar åt nästan mer än vi vuxna. 

15 kommentarer:

  1. Vilken ögonfröjd! Det ser riktigt gott ut men jag har provat bara en gång och då blev jag inte så förtjust i sushi.

    SvaraRadera
  2. Frestande.... Dags att köpa hem en laddning känner jag!

    SvaraRadera
  3. Ser så himla gott ut och vad jag förstår av din text var det det också ;)

    SvaraRadera
  4. Tyvärr så tycker jag att det ser godare ut än vad det är. Men jag jobbar verkligen på att lära mig tycka om. Det är ju lite inne att käka sushi. Ha nu en bra dag. kramen.

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha...det är fler som uppfattade filmen som Grodorna, fast jag tyckte de var konstiga som skrev Grodarna, med a istället och fick inte ihop det först.

    Ser frestande ut med maten och jag är så där förtjust i det. Visst kan jag äta det ibland, men det blir sällan.

    SvaraRadera
  6. Gud så gött! Älskar sushi! Och som sagt, det är nästan något man får lära sej att äta. Nu tycker jag det är fantastiskt gott med mycket soya och ingefära till. Härlig aptitretande bild!

    SvaraRadera
  7. Ohh, jag vill också smaka på sushi!!!!! "Alla" säger ju att det är SÅ gott och det ser ju verkligen smarrigt ut!
    Hur långt behövde ni där uppe i tassemarkerna åka för att hämta det???? Ni kanske fixade det när ni var inne i stan...
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man är i Staan är det aldrig långt till någonting! Är vi hemma i N-träsk får vi fixa käket själva. Påskkram!

      Radera
  8. Sushi är verkligen gott. Och inte så svårt att göra själv faktiskt. Man behöver inte ha specialverktyg. Man kan rulla riset i en handduk, i alla fall om man använder de svarta noriplattorna. Och inte behöver man köpa dyrt sushiris för flera 100 kr/kg heller, det går lika bra med grötris. Satsa på en god vinäger att krydda riset med bara.

    SvaraRadera
  9. En till som inte är så förtjust i sushi men det ser gott ut. Underbar bild.

    SvaraRadera
  10. Det är väl med sushi som med ostron, man behöver nog öva sig. Ser så gott och fräscht ut men jag är verkligen på nybörjarstadiet med detta.

    SvaraRadera
  11. Snyggt är det, men jag är inte så förtjust i sushi. Kan till nöds äta det, men dock inte med förtjusning.

    SvaraRadera
  12. Älskar sushi! Den bästa finns på ett litet ställe på Centralen i Stockholm.

    SvaraRadera
  13. Det ser vackert och gott ut, men jag avstår. Vi åt sushi o Marocko och Berrra blev magsjuk och däckad resten av semestern.

    SvaraRadera