En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 23 mars 2013

Nr 365 Överraskning 86/365

Jag misstänker att någon kommer att få sig en otrevlig överraskning den dagen snön på balkongen har smält och någon öppnar dörren dit och går ut. Jag har ingen aning om vad för slags fågel det är som gått ett så sorgligt öde till mötes där, men den är stor. En skogfågel eller en rovfågel av något slag. Det är svårt att föreställa sig vad som orsakat att den mist livet på detta sätt , med stjärten stickande ut mellan räckets stänger och benen inkilade i det smala utrymmet mellan räcket och balkonggolvet. Mycket egendomligt.



18 kommentarer:

  1. Klart att jag blev extra nyfiken när det stod "Överraskning"... (inte på din balkong eller?)
    Nämen fy fabian vad hemskt, stackars krake! Men jag tittade bort fort som attan, för jag har ju sådan ENORM fågelfobi :/

    SvaraRadera
  2. Usch en så grym död den har fått. Man kan undra vad som hänt.

    SvaraRadera
  3. Fy, vilken grym död. Kan inte vara roligt att hitta den på sin balkong.

    SvaraRadera
  4. Rovfågel som missbedömt utrymmet och störtat i jakten på någon mindre sparv eller annat, gissar jag. Det finns duktiga killar som säkert skulle se direkt på fjädrarna vad det är, men sån är inte jag.
    En häftig bild blev det i alla fall!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer med min gissning för vid denna fritidsbostad hänger det mat till småfåglarna i närheten av balkongen.

      Radera
  5. Det blev nog en överraskning för den arma fågeln också, att mista livet sådär.

    SvaraRadera
  6. Hej
    KOrta stjärtfjädrar...hmm. Tror det kan vara en uggla av något slag.

    SvaraRadera
  7. Vilken bra bild. Den talar för sig själv och är inte en bland dussintals
    Bra fångat
    Ha en fin start på veckan

    SvaraRadera
  8. Kom du åt att fota resten av fågeln?
    Det är ju egentligen otroligt hur fåglarna ändå kan parera hinder fast de flyger fort. Men här gick det uppenbarligen tokigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den låg ju på övervåningens balkong så närmare än så här kom jag inte.

      Radera
  9. Så sorgligt men en talande bild, verkligen.

    SvaraRadera
  10. En överraskande och sorglig bild som sätter myror i huvudet på en.

    SvaraRadera
  11. Det här var en annorlunda bild. stackarn

    SvaraRadera
  12. Men lille vän - vad du ställde till det för dig!
    Jag får för mig att det kan vara en pärluggla. Ganska vanlig i norr och jag hör den ofta på gården under vintern. Ikväll lyssnade jag och barnbarnet på den. Väldigt spännande tyckte hon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande att höra din gissning. Jag ska försöka kolla upp det där senare när de som äger stugan kommer dit.

      Radera
  13. Stackars liten... Så sorgligt.

    SvaraRadera