En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

torsdag 7 mars 2013

Nr 68 Action 68/365 eller En dag på Leos Lekland

Hej och hå, det blev en lång och intensiv men skojig dag med två av barnbarnen i dag. Jag hade lovat att följa dom till Leos Lekland i Skellefteå och där var det action vill jag lova. Inte så mycket när jag och barnbarnen anlände för vi hängde på låset och var de allra första som klev in där denna förmiddag. Men efter hand anlände allt fler barn och föräldrar och vid lunchtid var det fullsatt vid serveringsborden. Tur för mig att tjejerna nöjde sig med varandra och inte krävde att jag skulle klättra, hoppa och åka de mest hissnande rutchkanor utan jag satt vid ett bord och löste ett par sudokus. Ungefär en gång i halvtimmen dök flickorna upp och ville fika, äta eller bara pusta ut. Det blev en dag utan så mycket som ett endaste gnäll eller bråk, inga utslagna tänder eller krockskador. En bra dag med andra ord.

11 kommentarer:

  1. Vilket fint lekland! Kan tänka mig att det var action så det stod härlig till :D

    SvaraRadera
  2. Hej! Har surfat runt och tittat på de flesta av dina bilder. Gillar skarpt!
    Härliga och underfundiga tolkningar, fint fotat och jätteroligt att läsa. Blir kul att följa dig.

    SvaraRadera
  3. Härligt ljus och skimmer i bilden. Synd man är för stor för att busa runt där själv. ;)

    SvaraRadera
  4. Har varit där en gång,men blir alldeles slut av den höga ljudnivån.men barnen blir nöjda att vara där.

    SvaraRadera
  5. Förstår att det var rejält med action där och barnen verkar älska det.

    SvaraRadera
  6. Inte svårt att förstå att de kunde hålla sig sysselsatta där :) Vilket ställe!

    SvaraRadera
  7. Där är det action vill jag lova!
    Det finns ett Leos lekland i Luleå också.
    Alla tre barnbarnen har varit där,
    men jag har missat detta.
    Morfar fick äran när jag jobbade.

    SvaraRadera
  8. Det tror jag gärna att det blev action där. Hade jag också älskat som barn.

    SvaraRadera
  9. Vilket fantastiskt lekland! Jag hade nog dragit en "repa ner" bara för att se minen på förvånade barnbarn ;-))
    Av din bild får jag uppfattningen att det är stort, "rymd" och sköna sittplatser för de som inte åker.

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig dag! Kan tänka mej att barnbarnen njöt.

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt ställe att ta barnbarnen till.

    SvaraRadera