En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 9 april 2013

Nr 101 Fynd 101/365

Man skulle kanske kunna tro att jag i förra veckan lämnade Umeå lastad med diverse påsar och kassar men icke så. Mina inköp där bestod av en korsordstidning och en påse blandade nötter från Nöttefabriken. 

Tiden i Umeå gick i stället åt till annat än att shoppa. Förutom besöket hos Petra, Kennel Shibumis, så var A och jag på bio och såg "Mördaren ljuger inte ensam" och därefter intog vi en (alltför) stadig middag på en indisk restaurang. Kryddstarkt och gott.

När jag eftermiddagen därpå steg av bussen i Skellefteå hade jag ganska gott om tid innan bussen hem skulle gå och det var då det var dags att fynda. Första anhalten blev  Järnia där jag lyckades få tag i ett rånjärn, det sista förutom skyltexemplaret, och så ett nytt toalock, ett sånt där mjukstängande. Det blev två ganska stora och tunga saker att kånka på men jag tog mig ner till Skocity för att se om det fanns några vinterstövlar kvar. De jag hade på fötterna började vara tämligen slitna efter alla år och nu hoppades jag att jag skulle hitta några av samma finska tillverkare. 

Den tillverkaren hade emellertid gått i konkurs och antalet stövlar som fanns kvar var inte många. Men jag provade ett par och dom passade mig precis. Det är inte ofta jag har en sån tur så glad blev jag. Ännu gladare blev jag när jag såg att det var 75% på ordinarie pris! Så 180 kr för ett par snygga bekväma stövlar, som jag genast tog på mig, det tycker jag är ett fynd.

Det är kanske inte troligt att det är samma kvalitet på dessa som på mina finska, det får tiden utvisa, men nu har jag ju faktiskt råd att köpa ett par till, till nästa vinter.


16 kommentarer:

  1. Ett verkligt fynd som gör sig bra på bild. Snyggt med gula underlaget, ger en fin kontrast tilld et bruna:-)

    SvaraRadera
  2. Det kan man kalla fynd.
    Grattis
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Snygga stövlar och ett verkligt fynd må jag säga!

    SvaraRadera
  4. Det var inget dåligt fynd ibland har man tur och då blir man ju jättenöjd.Jag hittade förra vintern ett par svarta jag kallar dem" mormors känga" och det var sista paret i min storlek på Coop forum då blev jag glad.De har gummisula och då är de inte halkiga heller så dem har jag på mig när jag ska åka iväg och shoppa.

    SvaraRadera
  5. Finska stövlar, då är det bara att gratulera. 2 flugor i en smäll. Bra kvalite och fyndpriset

    margareta

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!! ... även om de inte är av finländsk produktion, hehe! ;o) Riktigt snygga dessutom, det måste jag säga. Så, jadå, du har sannerligen gjort ett verkligt fynd!

    SvaraRadera
  7. Härligt att få kunna fynda. Ler då jag läser att du köpt ett rånjärn och en toasits. Vilken blandning. Ha nu en fortsatt skön kväll och kram på dig. Jo, förresten fina stövlar.

    SvaraRadera
  8. Trevligt besök i Umeå med bio och restaurangbesök är inte så dumt. Skorna ser mycket bekväma och varma ut. Har haft bloggpaus ett par veckor, så jag får försöka komma ikapp med läsandet. Idag har vi haft fint väder, så jag satt på balkongen och läste några timmar. Ha en skön vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Bra fynd! Ja nu kan man fynda vintervaror.

    SvaraRadera
  10. Vilket fynd du gjorde!! Riktigt sköna ser dom ut att vara. Och med en rejäl sula så du kan röra dig ute på vintervägarna utan att halka som Bambi...

    SvaraRadera
  11. Vilket fynd du gjorde och de ser rejäla och snygga ut i alla fall.

    SvaraRadera
  12. Ja, det var ett riktigt fynd!

    SvaraRadera
  13. Snygga stövlar! Man blir glad när man hittar skor på rea.

    SvaraRadera
  14. Helt fantastiskt fynd! Vilket pris och det är ju inte ens kostnaden för materialet till en skoklack ;-))

    SvaraRadera