En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

fredag 5 april 2013

Nr 16 Bedragare 96/365

Tyvärr har jag kännt mig tvungen att lägga in en ordverifiering för kommentarerna sedan någon anonym person, kanske dom är flera, lägger in konstiga kommentarer på gamla blogginlägg. Under några veckor nu har ett inlägg från september 2010 med rublriken "Älgfärsens lov" varit av intresse för dessa  personer. I går raderade jag till slut inlägget och genast hade en egendomlig kommentar lagts in på ett annat gammalt inlägg. 

Så nu blir det ordverifiering som gäller, tyvärr. I alla fall ett tag framöver.

Bilden under temat Bedragare blir det jag hittade i morgonens mailskörd och om det är någon som förstår vad det handlar om, eller som har egen erfarenhet av något liknande, får gärna skriva och förklara för mig.







Anonym har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "GOTT NYTT ÅR! cicicicicicicicicici ": 

The USB flash drive is a one of the most appropriate technological item that can be use for this purpose.
PS Jailbreak2 USB is compatible with all PS3 models, both Fat and Slim.

How to fix error code 10 for USB devices.

my blog post; usb 16g 


Upplagd av Anonym för Byrackan den 5 april 2013 05:29




11 kommentarer:

  1. Har varit ute för liknande. Fick också en konstig kommentar på ett gammalt inlägg, men som sagt, än så länge bara en...

    SvaraRadera
  2. Usch trist när sånt händer. Har fått någon sån hos mig också, tror det är någon sorts spam.

    SvaraRadera
  3. Jag har såna meddelanden flera gånger i veckan, men de hinner aldig in i bloggen, för jag måste godkänna dem. Vilket jag aldrig gör, för de åker i papperskorgen direkt. Ofta har de en länk, som de vill att man ska klicka på, vilket jag aldrig gör.

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt Cici! Hoppas det hjälper med ordverifieringen! Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  5. Har jag också fått och det var fullständigt obegripligt. Konstiga typer finns det.

    SvaraRadera
  6. Jag får känslan av att det är ett kodat meddelande till någon annan än den som har bloggen, att dom använder min blogg för att meddela sig med varandra. Därför väljer dom gamla inlägg som jag i vanliga fall aldrig skulle kolla på. Jag har emellertid valt att få mail om kommentarer på inlägg som är äldre än två dagar.

    SvaraRadera
  7. Man blir så himla arg av dessa som hackar sej fram i våra datorer. Jag har inte sett någon sån kommentar hos mej men jag har börjat med att jag måste godkänna kommentarer där inlägget är publicerat för mer än 5 dagar sen. Kanske det skrämmer bort några. Däremot kan jag se att jag vissa dagar har skyhöga besökssiffror och att huvuddelen av besökare är från Ryssland. Då blir jag genast misstänksam. Tror inte jag lockar så många ryska besökare......

    SvaraRadera
  8. Jag instämmer med Raija och säger att såna där dyker det upp lite då och då, med diverse konstiga texter. De är helt enkelt gammaldags, hederlig spam; "robotar" som krälar runt på nätet och lägger kommentarer lite till höger och vänster. Gemensam nämnare är att de alltid hänvisar till en blogg eller en hemsida, med klickbar länk bifogad - och det är DEN man ska hålla fingrarna från!

    Själv har jag valt att moderera samtliga kommentarer, vilket säkert irriterar en del av mina bloggläsare. Men hellre det än att ha sån där sk*t överallt bland övriga, adekvata kommentarer.

    SvaraRadera
  9. Det är ett gissel. Hoppas du får bukt med det. Wordpress har tack och lov ett eget litet program som tar hand om sånt.

    SvaraRadera
  10. Det där har jag klarat mig ifrån, men däremot blivit "nerlusad" med SPAM i e-posten.
    jag fattar inte var nöjet ligger att hålla på så där.

    SvaraRadera
  11. JA, man råkar ut för sånt lite då och då, både på bloggar och e-mail. Senast nu är det skatteverket som avsändare men sedan handlar det om Telia i mailtexten? Bara att radera utan att öppna några bifogade filer.Jag tror aldrig att vi kommer att slippa sådant. De hittar alltid nya vägar.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera