En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 8 april 2013

Nr 41 Deltagare 99/365

Vilken tur att jag hann med både umeresan och dansföreställningen innan jag plötsligt fick feber! Dansföreställningen i torsdags kväll var avslutning på en kortkurs under påsklovsveckan där äldsta barnbarnet Elsa var deltagare. Korten därifrån blev inte så bra eftersom jag fotade utan blixt. Att det dessutom var full fart på golvet mest hela tiden gjorde inte saken lättare. 
Intressant att se hur de äldsta kom in i salen med gravallvarliga miner och full koncentration medans de yngsta sken som små solar och nyfiken tittade på publiken och vinkade till bekanta. Imponerande att läraren hunnit med att lära barnen alla invecklade steg och turer under de dryga sex timmar hon haft till sitt förfogande.  Litet minus i kanten för den höga volymen på de äldre barnens dans. Det susar fortfarande i mina öron eftersom jag höll mina händer över barnbarnet Lisas öron.
Eller så susar det för att min feber inte vill ge med sig. Men nu är jag less på att vara sjuk så jag ger mig ut i det vackra vädret en stund med hundarna och kameran.

5 kommentarer:

  1. Frisk luft är nog bra krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Härliga deltagare, tycker om fotot! Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du snart känner dig bättre Cici ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du hann vara med på den här uppvisningen innan du blev sjuk. Mitt äldsta barnbarn heter också Elsa ;-))

    SvaraRadera