En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 15 april 2013

Nr 43 Distans 107/365

De vuxna sitter som klistrade framför tv-apparaten och stirrar som förhäxade på hockeyspelarna som rör sig som små datorfigurer fram och åter över skärmen. Tre perioder av första finalmatchen mellan Skellefteå AIK och Luleå och ännu inget mål. Barnbarnet Lisa som otåligt väntade på mål de första tio minuterna av matchen tycker att det börjar bli långtråkigt och börjar till slut att klättra på väggarna och sitter till slut som en distansklots i dörröppningen. Och så - äntligen! De vuxna reser sig alla på en gång och vrålar JAAA!!! Matchen slutar 1-0 till SAIK.


7 kommentarer:

  1. Vilken liten akrobat! Snyggt fångat!

    SvaraRadera
  2. JA, inte kan man ha tålamod med en HEL match! Det tycker inte jag heller ;)

    SvaraRadera
  3. Rolig bild till temat. Det är inte lätt att vänta på vuxna men skicklig är hon verkligen.

    SvaraRadera
  4. Förstår tösen - så himla trist med målsnåla matcher. Låt målen ramla in bara, helst för en eget favoritlag. Mina favoriter föll i semin detta år.

    SvaraRadera
  5. Förstår att tålamod tryter. Jag kan ju bara titta när det är något lag jag verkligen hejar på och nä det är varken Luleå eller SAIK. Men vad duktig hon är på att klättra

    SvaraRadera
  6. Jag tror att jag föredrar att klättra tillsammans med henne ;-)

    är inte intresserad av någon sport alls....endast när Stenmark åkte - precis som hela Svedala var då ;-))

    SvaraRadera