En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 10 april 2013

Nr 47 Dumpa 102/365


Vilket öde att bli dumpad så här i snön mitt ute i skogen! Är det verkligen rätt och riktigt, kan man ostraffat dumpa sådana som mig så här ute i naturen? Hm, kanske att det till våren kan titta upp en liten äppelplanta här. Bara inte den där lurviga, fyrbenta saken kommer och sätter tänderna i mig. Men förresten, förr eller senare kommer väl mina kärnor att trilla ner på marken någonstans, precis så som moder natur hade tänkt ut det.


17 kommentarer:

  1. Välgenomtänkt text och mycket vacker bild ♥

    SvaraRadera
  2. Naturen är finurlig! O tänk vilken fin bild det kunde bli med en äppelskrutt som motiv :)

    SvaraRadera
  3. Fint foto och med sin text = dumpad med finess.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Underbar tolkning av dumpa och vilket snyggt foto. Så fint du fångat den glittrande snön och så vacker komposition!

    SvaraRadera
  5. Haha! Vad fint och roligt du fått ihop det! Fin bild. Gillar snöglittret!

    Sv: Ja du Cici! Ibland undrar jag själv faktiskt hur jag orkar. Ibland gör jag inte riktigt det heller utan blir sur, tvär, ledsen och så nedra trött på allt. Händer att jag bara vill lägga mig och dra täcket över huvudet men det hjälper ju inte......... Men det är inte utan att jag längtar efter lite "räkmacka" nu.......... Tack för din kram!! Den värmer ska du vet!

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga färger i din bild. Och äppelskrutt är faktiskt en av de få saker jag kan ha överseende med att de dumpas ute i naturen. De försvinner snabbt.

    SvaraRadera
  7. Vackert foto. Snyggt med den vita glittrande snön och äpplet som en glad färgklick.

    SvaraRadera
  8. Vackraste äppelskruttsbilden jag nånsin sett i alla fall.:) Riktigt snyggt med skärpa, oskarp och den glittrande snön runt

    SvaraRadera
  9. Men så snyggt fotat. Bra gjort

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt snyggt gjort, gillar bilden!

    SvaraRadera
  11. Det kan bli många fina tavlor av dina foton så vackert

    SvaraRadera
  12. Du den bilden var extra plus fin den. Jag skulle kunna tänka att måla av den. är det ok
    Ha en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  13. Tack för en sånt fin beröm. När det gäller mina bilder som jag lägger ut på bloggen och FB så är det fritt fram att låna hur man vill, bara det inte är för kommersiellt bruk. Så det är klart, om du nu målar en tavla och säljer den för en miljon eller så, då kan vi ju pratas vid :-)

    SvaraRadera
  14. Fantastisk bild! Ljuset och kompositionen!

    SvaraRadera
  15. Facinerande att något så enkelt kan bli så snyggt :)Supersnygg bild

    SvaraRadera
  16. Även om det är en dumpningsbild, så blev den fantastisk. Så enkel, men fin.

    SvaraRadera
  17. Verkligen vacker bild!
    Snyggt foto där äpplets varma klara färger blir extra fräscha genom kontrasten mot snökristallernas kalla sken.
    Men att slänga kärnavfall (!) så där ute i naturen - går det för sig? ;-)

    SvaraRadera