En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 30 april 2013

Trevlig Valborgsmässoafton!

Trevlig Valborgsmässoafton!


Troligen kommer jag inte se någon eld denna kväll eftersom maken, K, gjort sin andra starroperation denna förmiddag och bör hålla sig borta från damm och rök. Jag ser på denna bild som togs i fjol att det nog var minst lika mycket snö då som det är nu. Med lite tur och skicklighet ska det väl gå att få fart på elden i kväll trots att det har småregnat mest hela dagen.


7 kommentarer:

  1. Trevlig Valborgsmässoafton till dig också!

    SvaraRadera
  2. Trevlig valborg till dej också. Jag planerar att se en majbrasa men jag vet inte hur det blir för det blåser rätt bra just nu. Kan vara lite riskabelt att elda ikväll kanske.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fick en trevlig valborg! :) Och så önskar jag dig en fin 1:a maj :)

    SvaraRadera
  4. Här blåste det småspik så det blev ingen brasa för oss. Men nu har vinden mojnat så det blir nog en fin 1 maj. Hoppas du får det också!

    SvaraRadera
  5. Vi såg brasan från huset, i.a.f. röken och sång o musik. Det skulle inte vara några smällare, men det pangade på bra nog runtomkring ändå. Jag tar aldrig ut hundarna vid valborg och nyår, även om dom är aldrig så skottfasta.
    KKram

    SvaraRadera
  6. Antar att operationen gått bra och att det känns bra i makens öga.

    Majbrasa har jag inte varit till på massor med år. Igår haglade det stora hagel i flera omgångar här i Tumba.....burr urk! Idag skiner solen så jag ska väl stå med näsan i rabatterna och rensa litet grand.

    SvaraRadera
  7. Jag såg ingen brasa ute, men vi hade en eld på en stor bildskärm och grillningen ute på altanen. Hoppas din afton var trevlig också. Det måste kännas skönt för maken att ha klarat av starroperationen. Idag har vi haft varmt och soligt, ja ingen sommarvärme, men hyggligt varmt i skuggan.
    kram

    SvaraRadera