En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 18 maj 2013

Nr 87 Förtjusande 138/365

Lördagen har jag och lilla Helen tillbringat i Piteå på hundutställning. Det var otroligt varmt och vi fick vänta längst av alla hundar, så både jag och Helen var något avslagna när vi väl var inne i ringen. Förhoppningsvis ska  jag komma på ett knep för att få Helen att tycka att utställning är jättekul, men i dag tyckte hon inte det. 

Kritiken löd: Vackert tikhuvud. Omvänt saxbett. Tillräcklig längd i nospartiet. Väl ansatta öron. Lite brant halsansättning. Stram rygg. Bra proportioner. Något kort och lågt ansatt svans. Tillräcklingt vinklad bak. Pälsen kunde vara av silkigare struktur. Visar inte svansen över ryggen. Borde bära huvudet bättre.  Kvalitetspris very good.

Totalt var det fyra bolonkor, en hanhund, en unghund (Arischa) och två öppen klass.

Helt förtjusande är Hil (bilden) som fick Exelent men blev utan Cert denna dag.
BIR (Bäst I Rasen) blev Arischa, också en förtjusande Russkaya Tsvetnaya Bolonka.


9 kommentarer:

  1. Håller med dig om att detta är en helt förtjusande hund.

    SvaraRadera
  2. Visst är hon helt förtjusande.

    SvaraRadera
  3. Väldigt förtjusande :-)

    SvaraRadera
  4. Very good, du kan få ännu finare ord av mig - men det blir inofficiellt förstås. Hon är verkligen FÖRTJUSANDE och alldeles, alldeles underbar på bilden.

    SvaraRadera
  5. Helen är helt förtjusande underbar! så sööööööööööööt som socker!

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat i värmen, very good! Hon är ju helt bedårande lilla Helen ♥

    SvaraRadera
  7. Så då är utställningsdebuten avklarad då för lilla Helen.
    Ja, du får nog hitta på nåt för att peppa henne, det gör stor skillnad på om dom gillar att visa sig eller inte.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  8. Tack för dagens "lektion"! Nu har jag lärt mig något nytt även idag,en ny (för mig) hundras!

    SvaraRadera
  9. Ursäkta om jag skrivit lite otydligt men det är Hil som är på bilden, inte Helen. Men Helen är också förtjusande.

    SvaraRadera