En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 10 juni 2013

Nr 125 Idag 160/365

Bild nr 125 Idag
I dag har Skellefteå fått ett nytt kommunalråd och av de sju S-kandidater som fanns att välja på blev det Lorents Burman som valdes. Vi i Norrlångträsk sträcker förstås lite extra på oss eftersom han är född och uppvuxen i Norrlångträsk, även om han numera är bostatt i grannbyn Lillkågeträsk. 
Lorents verkar vara en man som står med båda fötterna på jorden och det kan nog behövas för det kan nog blåsa en hel del där uppe på kommunaltoppen.


Otaliga gånger har Lorents ställt upp för Norrlångträsk när vi behövt någon med talets gåva. Här på bilden är han konferencier under de två dagar i juli 2011 då vi här i byn hade Veteranmotorfestival. Den han intervjuar är min yngreson som ska ha en uppvisning i iaido.


Kanske ska man ta den här bilden som ett pekfinger om vad som komma skall. Det är bastugänget som avslutar säsongen 2012 med grillfest och vinprovning och Lorents har hamnat på kortsidan och ser ut att ha allas, nåja de flestas, uppmärksamhet. Någon vinkännare är han inte och jag tror inte att det hör till vanligheten att som betyg på en smutt rödvin sätta betyget "Oh fy fan va surt!"

Lycka till, Lorents!

2 kommentarer:

  1. En underbar berättelse med vackra dokumentärbilder. Jag tycker du ska fundera på att samla en del av dina inlägg till en bok.....har jag sagt det förr kanske ;-)

    Intressant med iaido!

    SvaraRadera
  2. Jag tar en paus och sätter mig vid datorn och som vanligt läser jag fatt i dina inlägg som alltid har fina
    foton och trevliga kommentarer.
    Det är nog något visst att bo på en plats där man känner många och där det anordnas trevliga sammankomster. I storstan är allt mera anonymt. Jag kan gå i centrum en halv dag utan att se ett bekant ansikte.
    Jag vill önska dig en fortsatt fin sommar.
    Kram Viola

    SvaraRadera