En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 31 juli 2013

Nr 136 Invit 209/365

Vem kan motstå en invit till Byske Karamellfabrik? Inte jag och min gubbe i alla fall utan vi passade på när vi besökte Byske marknad under helgen som var och naturligtvis fick en påse "hemkokta" följa med oss hem.

Byske Karamellfabrik AB har funnits sedan 1906 då den startades av Ester Carlsten och då under namnet Carlstens karamellfabrik. Man hade då café och bageri och storsäljaren kokosbollar. 1978 stängdes bageriet och caféet och man koncentrerade sig på tillverkning av polkagrisar. I dag producerar man 20-25 ton/år av den varan. Om man nu vill suga på en polkagris så är det här en sort jag kan rekommendera. Hårda och inte det minsta sockriga räcker en liten bit länge, bara man kan låta bli att bita sönder den. Men kanske inte något tandläkaren rekommenderar.


6 kommentarer:

  1. Det skulle jag inte heller kunna motstå. Det godiset är ju väldigt gott. Färgglatt och fint.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig invit :D Mums!

    SvaraRadera
  3. KARIUS OCH BAKTIUS SKULLE MÅ DÅ.

    MARGARETA

    SvaraRadera
  4. Den inviten skulle inte jag tacka nej till :)

    SvaraRadera
  5. Tur att jag inte var där och tömde lagret!! ;-9

    SvaraRadera
  6. Mycket att välja på där. :)

    SvaraRadera