En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 10 augusti 2013

Nr 225 Oslagbar 218/365

 Ibland kan jag tänka att solnedgången i kväll är oslagbar men så kommer det en ännu häftigare efter någon vecka eller två.

Ps. Jag har skrivit i en kommentar nedan att jag fick en känsla av Dorés bibelbilder när jag såg och fotade himlen den där kvällen. Jag tror att ni håller med mig när ni ser bilden här nedan. Obs att min bild inte är manipulerad! Ds.
Gustave Doré blev känd för sina i trästick utförda illustrationer i en bibelutgåva från 1865, som brukar benämnas Dorés bibel. 

11 kommentarer:

  1. Gosch vilken uppenbarelse!!! Ja visst förundras man över himlen och naturen - så föränderligt och oftast väldigt vackert!

    SvaraRadera
  2. Solnedgångar kan vara så otroligt vackra, du har fångat en av dom på din bild.

    SvaraRadera
  3. Det var en oslagbar bild och underbart vackert. Jag har skog i vägen, så jag ser inga solnedgångar, vilket är tråkigt.

    SvaraRadera
  4. Och inte tröttnar man på allt det oslagbara :) Underbart!

    SvaraRadera
  5. Verkligen oslagbar! Ser nästan overkligt ut. Red sky at night, fishers delight!

    SvaraRadera
  6. Själv fick jag en känsla av Dorés bibelbilder när jag såg himlaspelet. Synd att man inte kan lägga in bilder i kommentersfältet. Jag kan förstås lägga till det i själva inlägget.

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar tavla naturen bjuder på. Otroligt vacker och visst påminner det om illustrationen men din bild är bra mycket vackrare.

    SvaraRadera
  8. Ser likheten du talar om, båda bilderna tilltalar mig mycket. Ni måste ha haft rätt lika upplevelser men olika verktyg för att visa det vackra himlaspelet.
    Hälsningar
    M

    SvaraRadera