En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 16 september 2013

Nr 237 Plectrum 259/365


 Det här är ett tema som jag grubblat en hel del över hur jag skulle kunna lösa eftersom vi inte har någon gitarr i det här huset och jag inte känner någon som har en. Men så i dag löste det sig automatiskt. Det finns en facebooksida som heter Bjussa.se, och där visade man en dag hur man kunde använda gamla plastkort för att tillverka nya plectrum. 

" en bortskänkessida som används av privatpersoner, företag och föreningar som skänker saker de inte längre behöver - enkelt, gratis och miljövänligt. Stärk miljöarbetet, Gilla och sprid sidan!",

Tack för det Bjussa.se, perfekt för mitt tema denna dag.


.

5 kommentarer:

  1. Så smart lösning både på temat och hur man lättsamt gör egna plektrum. När jag var i min gröna ungdom gjord jag egna plektrum av mammas plastlock och plastburkar. Det gick alldeles utmärkt det också även om mamma inte var så glad åt det alla gånger :=)

    SvaraRadera
  2. Det var en smart lösning. Får fundera på detta, för jag har några gitarrspelare i familjen :-).

    SvaraRadera
  3. Du löste ju detta galant! Jag har en känsla av att det här är ett av de teman som jag får hoppa över.

    SvaraRadera
  4. Den bjussade de på, som vi skulle sagt här i Göteborg :D Snygg lösning på temat!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte någon gitarr därmed inget plectrum, men det kanske ordnar sig ------du löste det elegant!

    SvaraRadera