En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 11 september 2013

Nr 307 Synkroniserade 253/365

Jag fortsätter att plocka tema bilder från fotsejouren i Skellefteå Aktivitetspark. 
Det här gänget på fyra grabbar i 10-12årsåldern var igång under hela den dryga timmen jag var på platsen. Utan höga röster och vilda åthävor la dom upp hur, när och var dom skulle åka. Jag såg aldrig att dom blev oense någon gång.

 När mitt barnbarn Leo behövde dricka i drickfontänen blev  han tvungen att häva sig upp över kanten för att nå vattnet men då nådde han inte att trycka på kanppen. Genast erbjöd sig en av de här grabbarna med ett leende att hjälpa honom. Jag blir bara så glad när jag ser sånt där.


4 kommentarer:

  1. Härliga grabbar och så duktiga, inte skulle jag fixa att trixa med en sån där.

    SvaraRadera
  2. Härlig läsning :) Fina ungdomar och fint fotat!

    SvaraRadera
  3. Tror det är något speciellt med killar som håller på med den "sporten"....sett samma vid ramper här i STockholm....man tar hänsyn till varandra kanske för att man inser att man kan bli skadad om man inte gör det.

    SvaraRadera