En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

onsdag 4 september 2013

Nr 75 Framför 243/365

                 Bild nr 75
I lördags sprang sönerna halvmaran Kraftjoggen med start och mål på Skellefteå Camping. Jag, K, hundarna och två av barnbarnen gick dit för att se löparna jogga i mål. 

Det var unga och gamla, damer och herrar som med varierande stil kämpade sig i mål. 



Jag kan tänka mig att det kändes i benen för löparna när dom tog sig ner för den branta backen innan dom kom till målrakan. 
När Cilla fick se sönerna omklädda i löparkläder blev hon till sig och trodde att det skulle bli springa av. Dessvärre för henne var ingen av de tvåbenta sugna på ge sig ut i löparspåret igen. Vilka löparna på bilderna är har jag ingen aning om. 



9 kommentarer:

  1. Härliga bilder på löpare! Det är mycket spänst i människorna i de västerbottniska trakterna.
    Här är idag mycket varmt och jag har varit på surströmmingslunch. Mycket gott och trevligt, vi satt ute hela tiden.
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  2. Fart och fläkt i bilderna. Tänk om jag hade sån energi, men tyvärr...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behövs ju sådana som hejar på också.

      Radera
  3. Vilka härligt fartfyllda foton!

    SvaraRadera
  4. Var och en har sitt sätt/mimik för att ta sig till mål ;-)
    Ser en dam som har, tror jag, T-shirt med Vilhelmina på....

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder där du fångat löparna så bra. Jag beundrar de som hittar motivation till halv-och hel maror.

    SvaraRadera
  6. Den näst sista bilden har du ju verkligen knäppt i rätt ögonblick:) Han ser ut lite som jag känner inför springa-långt ;)

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt minspel du har fått med. Jag vill inte ens tänka på hur jag själv ser ut när jag springer och jag som tycker det är jobbigt hela tiden :-)

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder du fick av löparna. Det är så kul att se de olika minerna :-).

    SvaraRadera