En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

måndag 16 september 2013

Nr 88 Förändra 258/365

När man byggde om E4:an till motorväg blev det antagligen över en massa jättestora stenar och vid avfarten till Frostkåge har man placerat dessa jättebumlingar, dom är kanske 1½ m i diameter,  i en hög, högt upp på en kulle och sen målat dom i glada färger. Jag skulle gissa att Solviks folkhögskola som ligger alldeles i närheten är inblandad i projektet. Ett bra sätt att förändra en grå, intetsägande stenhög som annars bara skulle ha setts som nerskräpning. Jag blir alltid glad när jag passerar platsen.


3 kommentarer:

  1. Ja det är Solvik konstlinje tror jag som målat.En fin färgklick.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig förändring! Blir glad när jag ser ditt foto :)

    SvaraRadera