En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

söndag 6 oktober 2013

Nr 161 Kristaller 279/365


Någon kristallkrona finns inte att beskåda i mitt hem. De enda kristaller vi har är de av snö som vi väntar ska komma när som helst. Enligt SMHI verkar dom dröja ytterligare någon vecka, minst. Så när jag hittade denna gigantiska kristallkrona i Rigolettos foajé, där jag och mina systrar stod och väntade på en yngre medlem i familjen, passade jag förstås på att fota den. Jag tror att den var ett par meter i längd och eftersom det var högt i tak passade den utmärkt bra där. 

Filmen vi såg var för övrigt "Monica Z" . Om man försöker bortse från att den ska föreställa en verklig person och hennes privatliv så är väl filmen bra. Slutet kändes lite rumphugget men likt de flesta amerikanska filmer ville man väl att filmen skulle sluta i dur. 


8 kommentarer:

  1. Hejsan

    Ja man är lite nyfiken på Monica Z filmen......skall se den trots allt ändå.

    SvaraRadera
  2. Majestätisk, den ser verkligen enorm ut i detta perspektiv.

    SvaraRadera
  3. Självklart tar du med dig 365-utmaningen när du går på bio.
    Kristaller - check! ;D

    SvaraRadera
  4. Ja enorm är den kistallen! ;-)

    SvaraRadera
  5. Vilken pampig kristallkrona

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker kristallkrona. Brrr det låter kallt med snö nu men man vet ju vad som väntar. ....

    SvaraRadera
  7. Många kristaller är det... :)

    SvaraRadera
  8. Wow, riktigt majestätisk! Vackert fångat med den mörka bakgrunden.

    SvaraRadera