En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

tisdag 1 oktober 2013

Nr 356 Åttio 273/365


Hemma igen efter några intensiva dagar i Stockholm. Många bilder blev det under dessa dagar. Så många att jag blrv tvungen att införskaffa ett nytt minneskort. I vanliga fall tankar jag över bilderna fran kameran till datorn nästan varje dag och jag tänkte inte på att jag inte skulle kunan göra det under min stockholmsvistelse. Så nu blev det ett 8 GB som får sitta i kameran och det gamla minnet på 4 GB får bli reserven i fotoväskan. Jag fotar ju alltid i RAW och det tar stor plats. 

Temat Åttio har vållat mig lite bry men till slut hittade jag ett motiv som jag tycker passade. Jag blir lite undrande inför siffrorna på tavlan. Varför har man satt dit en punkt efter nollan som gör att det blir helt osymetriskt? Väldigt irriterande tycker jag. Den här porten träffade jag på när jag stod utanför restaurang Drottninghof och väntade på mina gamla skolkamrater som jag skulle äta lunch med. Vi hade ett par väldigt trevliga timmar där inne och mätta blev vi också. 


7 kommentarer:

  1. Snygg 80 - trots punkten ;-)
    Kommer nog att byta ut detta tema. Har inte lust med att fotografera en hastighetsskylt för att fixa temat.

    SvaraRadera
  2. Haha, fotografens sinne för balans i en bild kommer till uttryck. ;) Men här kan man kanske säga att punkten i alla fall väcker intresse och i det avseendet tillför det ju något. Men det var säkert inte ursprungssyftet.

    SvaraRadera
  3. Ja, lite lustigt med punkten. Men du fick ju en passande bild till temat.

    SvaraRadera
  4. Fin utsmyckning runt 80-skylten. Det gjordes pampiga portar förr.

    SvaraRadera
  5. När jag nu tittar på bilden är det de tunna sprickorna i den fina fasaden jag ser. Det blir mitt punctum. Det och punkten.

    SvaraRadera
  6. Det verkar som om du haft en innehållsrik vistelse i huvudstaden.
    Du är så duktig på att hitta motiv till alla teman.
    Jag skulle nog inte ens tänkt på punkten efter 80 ;-)
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  7. Det här temat vållar en del huvudbry. Du har löst det på ett bra sätt.

    SvaraRadera