En text- och fotoblogg

Konstruktiv fotokritik mottages gärna

lördag 5 oktober 2013

Nr 91 Gatufoto 278/365




Götgatsbacken en fredagseftermiddag då det regnade. Faktiskt den enda gången det regnade när vi gick våra långa stadspromenader, trots att det kunde vara ganska grått emellanåt. Den här backen minns jag så väl från min barndom eftersom det nästan alltid var kö om man körde bil här eller åkte buss. Numera kör det inga bilar alls på denna vägsträcka men cyklisterna kör desto fortare. 

Denna dag hade jag haft en lunchträff med två gamla skolkamrater på Drottninghof och det var hur lätt som helst att prata bort tre timmar trots att det är långt mellan gångerna vi träffas. 

Efter lunchen strålade jag samman med mina systrar vid Slussen och sen gick vi Hornsgatan fram och letade efter en butik jag fått tips om på Hemslöjden, nämligen Edursdotter. Efter ett ganska långt besök i denna underbara lilla butik mitt emot Hornsgatspuckeln vandrade vi vidare längs Götgatan och Åsögatan för ytterligare ett restaurangbesök. Denna gång hette stället Hjördis och blev det middag tillsammans med syskonbarnen och deras respektive och kvällen avslutades med kaffe och hembakad äppelkaka hos en av mina barns kusiner.    


6 kommentarer:

  1. Så snyggt gatufoto! En bild man kan titta länge på och hela tiden upptäcka nya saker.

    SvaraRadera
  2. Fin tolkning med härligt gatuvimmel.

    SvaraRadera
  3. Nu har du rört dig i mina "jobbarkvarter" :-))

    SvaraRadera
  4. Fin bild och ett härligt ställe att strosa omkring på

    SvaraRadera
  5. Cyklisterna ser ut att vara vana att trampa upp för den branta backen! Fin bild.

    SvaraRadera